Stránka 1 z 7

Testy jinak

Napsal: pát lis 12, 2010 2:04 pm
od orange
Takže tady jsou výsledky dnes již více než 100 grafických karet, které jste ještě ve společném grafu asi neviděli :)

Tady jsou společně díky metodice, kdy pro každou kartu nastavuji podmínky ve hře tak, aby to daná karta zvládla a procenty hodnotím toto nastavení detailů, rozlišení atp. Pro jistotu ukládám screenshot z každého testu, pro případné ověření kvality, ale přiznávám, že tato korekce, zatím v testu příliš zohledněna není, takže se např. může snadno stát, že karta, která používá méně kvalitní, ale rychlejší metodu AA, bude v testu zvýhodněna do doby, než toto odhalím po bližším prozkoumání oněch screenshotů.
Nicméně ani toto nemá velký vliv na výsledek, takže maximálně může dojít k posunu o jednu dvě příčky, pokud jsou výsledky těsné.

O něco větší vliv má to, že metodiku hodnocení stále dolaďuji a snažím se výsledky z konkrétních her co nejlépe vyvážit :roll:



Obrázek

Obrázek



grafiky PCI a AGP 1x-4x jsou testovány na MSI KT3 Ultra, Barton 2600+, 512MB DDR333 a pod Windows XP
(vyjímkou jsou S3 Virge, Voodoo1 a Rush, které byly testovány na Abit BE6-II, Pentium3 866MHz, 128MB SDR CL2 pod Windows98 z důvodu nekompatibility)

grafiky od roku výroby 2000 testuji na Asrock AM2NF3 VSTA, Athlon X2 6000+ (Windsor), 2GB DDR2 1066+ pod Windows XP

a veškeré PCIe grafiky jsou testovány pod Windows 7 na ASUS M5A97Pro, Phenom II X4 960T, 4GB DDR3



Pokud máte pocit, že je nějaká karta zařazena poněkud "mimo", dejte vědět a pokusíme se přijít na to, proč tomu tak je :wink:

Napsal: úte lis 16, 2010 9:55 am
od orange
edit: o víkendu dotestována Voodoo5 5500 AGP a včera dotestována S3 Virge VX. Doplněno do grafu.

Napsal: úte lis 16, 2010 11:58 am
od Bob van Sikorski
já bych si přál být zase mladý a mít TOLIK času... :-)

Napsal: úte lis 16, 2010 1:34 pm
od socket
Bob van Sikorski píše:já bych si přál být zase mladý a mít TOLIK času... :-)
mas este dost vlasov :twisted:

Napsal: úte lis 16, 2010 1:44 pm
od Bob van Sikorski
stačí když řeknu, že jsem se narodil v 70. letech? :twisted:

Napsal: úte lis 16, 2010 2:22 pm
od no-X
kterého století? :D

Napsal: úte lis 16, 2010 2:27 pm
od socket
a ja ze preco je ten avatar ciernobiely :twisted:

Napsal: úte lis 16, 2010 7:27 pm
od orange
Bob van Sikorski píše:já bych si přál být zase mladý a mít TOLIK času... :-)
musí být člověk mladý aby měl na tohle čas? Tedy zrovna tady bych očekával trochu více pochopení :wink:

Napsal: úte lis 30, 2010 1:03 pm
od orange
V přehledu <99 doplněna Matrox G450, G550 a celkově doladěno pořadí na základě srovnání screenshotů :!: z testovaných her.

Pro <02 ještě nechci dávat výsledky, protože DeusEx se s těmito Matroxy silně seká a tím by dost ztratily na pořadí. Jenže nevím, zda je to Matroxy nebo něčím jiným, přešel jsem na jinou desku a winXP, takže to nejdříve vyzkouším s právě testovanou PowerVR Kyro 4000XT a pokud se to bude stále sekat, budu hledat chybu jinde.

Napsal: pát pro 03, 2010 9:54 am
od orange
tak to vypadá, že Kyro 4000XT neotestuji :( Dost mě to mrzí, protože právě Kyra mě zajímají jak na tom byly. Jenže jsem narazil na problém s kompatibilitou nForce3 vs Kyro :angry:

Naposledy, když jsem Kyro zkoušel na K8T800 Pro (Abit AV8 http://www.hwbot.org/community/submissi ... 3802_marks ) tak fungovala perfektně, ale na nynější sestavě Asrock AM2NF3-VSTA X2 6000+ nefunguje akcelerace AGP a občas ani akcelerace D3D. S ovladačem 16.055 nefunguje D3D vůbec, s novějšími ovladači 2x.xxx sice D3D funguje, ale strašně nízké výsledky (3dmark01 cca 800b vs 3800b na K8T800 Pro). Zkoušel jsem i starší ovladače GART, ale stejně neúspěšně. V BIOSU jsem nastavoval AGP2x,4x, FW OFF-ON, AGP voltage AUTO/HIGH, různé Aperutre size, nic problém neřeší ;( Vzhledem k tomu, že Kyro mělo problémy i dříve s NF2 tak problém asi řešení nemá, ale pokud máte někdo radu jak na to, budu vděčný :!:

p.s. Abit AV8 už nemám a hlavně na současné platformě mám nainstalováno a nakonfigurováno asi 20her na testy, takže desku kvůli tomu měnit nebudu...

Napsal: úte pro 07, 2010 1:41 pm
od orange
doplněna ATi Radeon 7000 a aktualizace také výsledků <2002 kde tato karta průměrně překonává i Rage Fury MAXX :shock:

Napsal: úte pro 07, 2010 2:16 pm
od no-X
R100/RV100 byl extrémně nadčasový čip s bohužel pár bugy, zpočátku nevalnými drivery a také nVidií, která udělala všechno proto, aby první DX8 čip na trhu byl její (tzn. odkoupení 3Dfx před vydáním Rampage a vyškrtnutím PS1.0 z DX8 - čímž se zbavila Radeonů). Tři texturovací jednotky na pipeline, HSR, fast-Z-clear, 24bit Z-buffer, kvalitní podpora komprese textur...

Napsal: úte pro 07, 2010 2:40 pm
od orange
Je to tak, už se těším na test plnotučné R100. Jě pěkné sledovat, jak dobrou práci odváděli inženýři vývoje v ATi a jak jim to jejich SW oddělení spolu s marketingem nVidie kazilo :?

Napsal: úte pro 07, 2010 3:27 pm
od no-X
R100 měl původně běžet tuším jádro na 200MHz (nebo něco málo přes) a paměti na 166MHz. Jenže řadič nezvládal stabilně asynchronní taktování, takže museli udělat kompromis na 183MHz obojí. To znamená, že jádro běželo podtaktované (=nižší výkon, než bylo plánované) a k tomu museli použít dražší paměti, než plánovali (=vyšší cena, než bylo plánované). Takže poměr cena/výkon šel rapidně dolů...

Řadič byl opravený v R7500 (která byla vyráběná i novějším procesem) a běhala na 290/230, takže už měla lepší poměr cena/výkon a originálky bba šly prý i dobře taktovat (já jsem jí neměl). S tou ATI konkurovala GeForce 2 Ti a později GeForce 4 MX, na kterou stále docela stačila (a navíc ještě podporovala EMBM :twisted: )

Napsal: úte pro 07, 2010 3:47 pm
od havli
Pro zajimavost z meho testu:

prumer ze vsech her, vsech rozliseni, 16bit + 32bit:

Rage Fury MAXX............................49,27%
R7000 DDR 64MB (183/183)...........45,95%
R256 SDR 32MB (160/160).............60,1%
R256 DDR 64MB (183/183).............70,77%
R7500* DDR 64MB (225/166)..........72,32%
R7500 DDR 64MB (290/230)............82,24%

GF256 SDR 32MB (120/166)............59,66%
GF256 DDR 32MB (120/150)............66,83%
GF2 GTS 64MB (200/166)................84,90%
GF2 ultra 64BM (250/230)...............95,21%

V5 5500 AGP 64MB (166/166)..........62,09%

Kyro 2 64MB (175/175)....................67,28%


* podtaktovany R7500, jak chtel no-X :)

Napsal: úte pro 07, 2010 4:22 pm
od orange
no jo, jenže tyto výsledky jsou strašně syntetické...
mé výsledky jsou možná malinko subjektivní, ale např.
_______R7000____vs_____FuryMAXX
Quake3.. 51%_____vs_____45%
DeusEX.. 80%_____vs_____75%
NFS5..... 56%_____vs_____68%
AvP2...... 34%_____vs_____0%

detaily DeusEx:

FuryMAXX____FPS 1024x768/16b AVG 39,9 MIN 24
Radeon7000__FPS 1024x768/32b AVG 33,7 MIN 22

takže R7000 jela plynule i v 32bit color (a to je v DeusEX poznat), detaily i LOD byl srovnatelný, ale FuryMAXX měla navíc drobný microshuttering a to jí také nějaké procento vzalo. Takže z toho mi vyšla R7000 lépe (pomocí vzorce). A podobně to srovnávám i v jiných hrách. Fury MAXX srazila hlavně hra AVP2, kde MAXX nefunguje vůbec (na rozdíl i od Fury Pro).

V podstatě je mi jedno, že má FuryMAXX o nějaké FPS v DeusEX více, raději bych si to zahrál na R7000 v 32bitech a bez microshutteringu. O tom vypovídá mé testování.

Napsal: úte pro 07, 2010 7:31 pm
od havli
Ja testuju naprosto klasicky, cili karta, ktera je v dane hre a nastaveni nejrychlejsi dostane 100%. Dalsi pak podle fps primo umerne min. V souhrnu se vsechny tyto procenta sectou a vydeli poctem vysledku.

takze na ukazku:

1024x768x16
..........................R7000DDR_64...................RFM

GLQuake................114,4 fps (39,7%)...........129,9 fps (45,1%)
Quake2....................91,4 fps (27,4%)...........114,3 fps (34,3%)
Quake3....................57,2 fps (25,1%)............85,9 fps (37,7%)
UT...........................60,8 fps (72,1%)............76 fps (90,2 %)
Serious Sam SE........22,1 fps (33,7%)............15,9 fps (24,2%)


1024x768x32
..........................R7000DDR_64...................RFM

GLQuake................118,5 fps (45,8%)...........112,1 fps (43,4%)
Quake2....................93,2 fps (38,3%)...........95,7 fps (39,4%)
Quake3....................56,7 fps (32,8%)...........56,5 fps (32,7%)
UT...........................48,4 fps (63,4%)............52,8 fps (69,1%)
Serious Sam SE........21,1 fps (43,4%)...........12,2 fps (25,1%)



Ja nic subjektivniho v testu neresim, v beznych recenzich VGA taky multi GPU karta nema nizsi hodnoceni v procentech proto, ze se projevuje micro stuttering, AFR lag......a podobne. Proste vezmu cisla a vypocitam prumer.


Co se tyce konkretne srovnani r7000 vs RFM:

RFM ma vetsi hruby vykon, cili je vyrazne lepsi v 16 bit barvach. A je o tolik rychlejsi, ze to vykompenzuje i propady ve hrach, kde spatne skaluje nebo vubec nejde (Call of Duty) a taky v rozliseni 1600x1200, kde uz muze dochazet pamet.

R7000 ma zase nulovy propad vykonu pri 32bit barvach, vetsi pamet, je celkove modernejsi. Ale fillrate je proste mensi, takze neda tolik fps v nekterych pripadech. Timpadem je v prumeru o neco pomalejsi.


Samozrejme na realny hrani bych dal prednost R7000 pred RFM, ale o tom to neni. Cisla hovori jasne a na stary hry mam beztak V5 :twisted:

Napsal: úte pro 07, 2010 9:43 pm
od orange
a proto se jmenuje tento thread "testy jinak" :wink:

Že je RFM výkonnější jsem si také ověřil testy v 3DMarcích, ale jsem rád, že jsi nakonec napsal, že by jsi také raději použil Radeon7000, protože to je to co já testuji. Použitelnost grafických karet, ne pouze testy výkonu.

Napsal: pát pro 10, 2010 11:29 am
od orange
Doplnět test WindowsGUI pomocí
http://crystalmark.info/software/Crysta ... dex-e.html

detaily v prvním postu.

p.s. po srovnání screenshotů a opravě chyby nezapočítaných výsledků z Mafie a Morrowindu u Radeonu7000 už nemá nad RFMAXX tak navrch v testech <2002, ale přesto mi vychází v průměru o něco málo lépe.

Napsal: sob pro 11, 2010 3:48 pm
od orange
prosím o názor na plynulé fps pro single player hraní na 22" monitoru. Je to jeden z atributů pro hodnocení použitelnosti v mém testu. Já vycházím z toho, že pro komfortní hraní je potřeba průměrně 55fps s propady min na 25fps. Pokud je výsledek fps horší, je celkové skóre patřičně poníženo. Pokud jsou průměrné fps pod 15 a nižší rozlišení - detaily již nelze nastavit, tak považuji hru za nehratelnou a testovaná karta nezíská ze hry žádná procenta. Je to dostatečné? Nebo je to moc / málo?