Testy jinak
Moderátor: Moderátoři
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Testy jinak
Takže tady jsou výsledky dnes již více než 100 grafických karet, které jste ještě ve společném grafu asi neviděli
Tady jsou společně díky metodice, kdy pro každou kartu nastavuji podmínky ve hře tak, aby to daná karta zvládla a procenty hodnotím toto nastavení detailů, rozlišení atp. Pro jistotu ukládám screenshot z každého testu, pro případné ověření kvality, ale přiznávám, že tato korekce, zatím v testu příliš zohledněna není, takže se např. může snadno stát, že karta, která používá méně kvalitní, ale rychlejší metodu AA, bude v testu zvýhodněna do doby, než toto odhalím po bližším prozkoumání oněch screenshotů.
Nicméně ani toto nemá velký vliv na výsledek, takže maximálně může dojít k posunu o jednu dvě příčky, pokud jsou výsledky těsné.
O něco větší vliv má to, že metodiku hodnocení stále dolaďuji a snažím se výsledky z konkrétních her co nejlépe vyvážit
grafiky PCI a AGP 1x-4x jsou testovány na MSI KT3 Ultra, Barton 2600+, 512MB DDR333 a pod Windows XP
(vyjímkou jsou S3 Virge, Voodoo1 a Rush, které byly testovány na Abit BE6-II, Pentium3 866MHz, 128MB SDR CL2 pod Windows98 z důvodu nekompatibility)
grafiky od roku výroby 2000 testuji na Asrock AM2NF3 VSTA, Athlon X2 6000+ (Windsor), 2GB DDR2 1066+ pod Windows XP
a veškeré PCIe grafiky jsou testovány pod Windows 7 na ASUS M5A97Pro, Phenom II X4 960T, 4GB DDR3
Pokud máte pocit, že je nějaká karta zařazena poněkud "mimo", dejte vědět a pokusíme se přijít na to, proč tomu tak je
Tady jsou společně díky metodice, kdy pro každou kartu nastavuji podmínky ve hře tak, aby to daná karta zvládla a procenty hodnotím toto nastavení detailů, rozlišení atp. Pro jistotu ukládám screenshot z každého testu, pro případné ověření kvality, ale přiznávám, že tato korekce, zatím v testu příliš zohledněna není, takže se např. může snadno stát, že karta, která používá méně kvalitní, ale rychlejší metodu AA, bude v testu zvýhodněna do doby, než toto odhalím po bližším prozkoumání oněch screenshotů.
Nicméně ani toto nemá velký vliv na výsledek, takže maximálně může dojít k posunu o jednu dvě příčky, pokud jsou výsledky těsné.
O něco větší vliv má to, že metodiku hodnocení stále dolaďuji a snažím se výsledky z konkrétních her co nejlépe vyvážit
grafiky PCI a AGP 1x-4x jsou testovány na MSI KT3 Ultra, Barton 2600+, 512MB DDR333 a pod Windows XP
(vyjímkou jsou S3 Virge, Voodoo1 a Rush, které byly testovány na Abit BE6-II, Pentium3 866MHz, 128MB SDR CL2 pod Windows98 z důvodu nekompatibility)
grafiky od roku výroby 2000 testuji na Asrock AM2NF3 VSTA, Athlon X2 6000+ (Windsor), 2GB DDR2 1066+ pod Windows XP
a veškeré PCIe grafiky jsou testovány pod Windows 7 na ASUS M5A97Pro, Phenom II X4 960T, 4GB DDR3
Pokud máte pocit, že je nějaká karta zařazena poněkud "mimo", dejte vědět a pokusíme se přijít na to, proč tomu tak je
Naposledy upravil(a) orange dne ned bře 18, 2012 12:28 am, celkem upraveno 15 x.
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
-
- ex certifié fanATIque
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř pro 01, 2004 7:18 pm
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
V přehledu <99 doplněna Matrox G450, G550 a celkově doladěno pořadí na základě srovnání screenshotů z testovaných her.
Pro <02 ještě nechci dávat výsledky, protože DeusEx se s těmito Matroxy silně seká a tím by dost ztratily na pořadí. Jenže nevím, zda je to Matroxy nebo něčím jiným, přešel jsem na jinou desku a winXP, takže to nejdříve vyzkouším s právě testovanou PowerVR Kyro 4000XT a pokud se to bude stále sekat, budu hledat chybu jinde.
Pro <02 ještě nechci dávat výsledky, protože DeusEx se s těmito Matroxy silně seká a tím by dost ztratily na pořadí. Jenže nevím, zda je to Matroxy nebo něčím jiným, přešel jsem na jinou desku a winXP, takže to nejdříve vyzkouším s právě testovanou PowerVR Kyro 4000XT a pokud se to bude stále sekat, budu hledat chybu jinde.
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
tak to vypadá, že Kyro 4000XT neotestuji Dost mě to mrzí, protože právě Kyra mě zajímají jak na tom byly. Jenže jsem narazil na problém s kompatibilitou nForce3 vs Kyro
Naposledy, když jsem Kyro zkoušel na K8T800 Pro (Abit AV8 http://www.hwbot.org/community/submissi ... 3802_marks ) tak fungovala perfektně, ale na nynější sestavě Asrock AM2NF3-VSTA X2 6000+ nefunguje akcelerace AGP a občas ani akcelerace D3D. S ovladačem 16.055 nefunguje D3D vůbec, s novějšími ovladači 2x.xxx sice D3D funguje, ale strašně nízké výsledky (3dmark01 cca 800b vs 3800b na K8T800 Pro). Zkoušel jsem i starší ovladače GART, ale stejně neúspěšně. V BIOSU jsem nastavoval AGP2x,4x, FW OFF-ON, AGP voltage AUTO/HIGH, různé Aperutre size, nic problém neřeší Vzhledem k tomu, že Kyro mělo problémy i dříve s NF2 tak problém asi řešení nemá, ale pokud máte někdo radu jak na to, budu vděčný
p.s. Abit AV8 už nemám a hlavně na současné platformě mám nainstalováno a nakonfigurováno asi 20her na testy, takže desku kvůli tomu měnit nebudu...
Naposledy, když jsem Kyro zkoušel na K8T800 Pro (Abit AV8 http://www.hwbot.org/community/submissi ... 3802_marks ) tak fungovala perfektně, ale na nynější sestavě Asrock AM2NF3-VSTA X2 6000+ nefunguje akcelerace AGP a občas ani akcelerace D3D. S ovladačem 16.055 nefunguje D3D vůbec, s novějšími ovladači 2x.xxx sice D3D funguje, ale strašně nízké výsledky (3dmark01 cca 800b vs 3800b na K8T800 Pro). Zkoušel jsem i starší ovladače GART, ale stejně neúspěšně. V BIOSU jsem nastavoval AGP2x,4x, FW OFF-ON, AGP voltage AUTO/HIGH, různé Aperutre size, nic problém neřeší Vzhledem k tomu, že Kyro mělo problémy i dříve s NF2 tak problém asi řešení nemá, ale pokud máte někdo radu jak na to, budu vděčný
p.s. Abit AV8 už nemám a hlavně na současné platformě mám nainstalováno a nakonfigurováno asi 20her na testy, takže desku kvůli tomu měnit nebudu...
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
R100/RV100 byl extrémně nadčasový čip s bohužel pár bugy, zpočátku nevalnými drivery a také nVidií, která udělala všechno proto, aby první DX8 čip na trhu byl její (tzn. odkoupení 3Dfx před vydáním Rampage a vyškrtnutím PS1.0 z DX8 - čímž se zbavila Radeonů). Tři texturovací jednotky na pipeline, HSR, fast-Z-clear, 24bit Z-buffer, kvalitní podpora komprese textur...
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
R100 měl původně běžet tuším jádro na 200MHz (nebo něco málo přes) a paměti na 166MHz. Jenže řadič nezvládal stabilně asynchronní taktování, takže museli udělat kompromis na 183MHz obojí. To znamená, že jádro běželo podtaktované (=nižší výkon, než bylo plánované) a k tomu museli použít dražší paměti, než plánovali (=vyšší cena, než bylo plánované). Takže poměr cena/výkon šel rapidně dolů...
Řadič byl opravený v R7500 (která byla vyráběná i novějším procesem) a běhala na 290/230, takže už měla lepší poměr cena/výkon a originálky bba šly prý i dobře taktovat (já jsem jí neměl). S tou ATI konkurovala GeForce 2 Ti a později GeForce 4 MX, na kterou stále docela stačila (a navíc ještě podporovala EMBM )
Řadič byl opravený v R7500 (která byla vyráběná i novějším procesem) a běhala na 290/230, takže už měla lepší poměr cena/výkon a originálky bba šly prý i dobře taktovat (já jsem jí neměl). S tou ATI konkurovala GeForce 2 Ti a později GeForce 4 MX, na kterou stále docela stačila (a navíc ještě podporovala EMBM )
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Pro zajimavost z meho testu:
prumer ze vsech her, vsech rozliseni, 16bit + 32bit:
Rage Fury MAXX............................49,27%
R7000 DDR 64MB (183/183)...........45,95%
R256 SDR 32MB (160/160).............60,1%
R256 DDR 64MB (183/183).............70,77%
R7500* DDR 64MB (225/166)..........72,32%
R7500 DDR 64MB (290/230)............82,24%
GF256 SDR 32MB (120/166)............59,66%
GF256 DDR 32MB (120/150)............66,83%
GF2 GTS 64MB (200/166)................84,90%
GF2 ultra 64BM (250/230)...............95,21%
V5 5500 AGP 64MB (166/166)..........62,09%
Kyro 2 64MB (175/175)....................67,28%
* podtaktovany R7500, jak chtel no-X
prumer ze vsech her, vsech rozliseni, 16bit + 32bit:
Rage Fury MAXX............................49,27%
R7000 DDR 64MB (183/183)...........45,95%
R256 SDR 32MB (160/160).............60,1%
R256 DDR 64MB (183/183).............70,77%
R7500* DDR 64MB (225/166)..........72,32%
R7500 DDR 64MB (290/230)............82,24%
GF256 SDR 32MB (120/166)............59,66%
GF256 DDR 32MB (120/150)............66,83%
GF2 GTS 64MB (200/166)................84,90%
GF2 ultra 64BM (250/230)...............95,21%
V5 5500 AGP 64MB (166/166)..........62,09%
Kyro 2 64MB (175/175)....................67,28%
* podtaktovany R7500, jak chtel no-X
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
no jo, jenže tyto výsledky jsou strašně syntetické...
mé výsledky jsou možná malinko subjektivní, ale např.
_______R7000____vs_____FuryMAXX
Quake3.. 51%_____vs_____45%
DeusEX.. 80%_____vs_____75%
NFS5..... 56%_____vs_____68%
AvP2...... 34%_____vs_____0%
detaily DeusEx:
FuryMAXX____FPS 1024x768/16b AVG 39,9 MIN 24
Radeon7000__FPS 1024x768/32b AVG 33,7 MIN 22
takže R7000 jela plynule i v 32bit color (a to je v DeusEX poznat), detaily i LOD byl srovnatelný, ale FuryMAXX měla navíc drobný microshuttering a to jí také nějaké procento vzalo. Takže z toho mi vyšla R7000 lépe (pomocí vzorce). A podobně to srovnávám i v jiných hrách. Fury MAXX srazila hlavně hra AVP2, kde MAXX nefunguje vůbec (na rozdíl i od Fury Pro).
V podstatě je mi jedno, že má FuryMAXX o nějaké FPS v DeusEX více, raději bych si to zahrál na R7000 v 32bitech a bez microshutteringu. O tom vypovídá mé testování.
mé výsledky jsou možná malinko subjektivní, ale např.
_______R7000____vs_____FuryMAXX
Quake3.. 51%_____vs_____45%
DeusEX.. 80%_____vs_____75%
NFS5..... 56%_____vs_____68%
AvP2...... 34%_____vs_____0%
detaily DeusEx:
FuryMAXX____FPS 1024x768/16b AVG 39,9 MIN 24
Radeon7000__FPS 1024x768/32b AVG 33,7 MIN 22
takže R7000 jela plynule i v 32bit color (a to je v DeusEX poznat), detaily i LOD byl srovnatelný, ale FuryMAXX měla navíc drobný microshuttering a to jí také nějaké procento vzalo. Takže z toho mi vyšla R7000 lépe (pomocí vzorce). A podobně to srovnávám i v jiných hrách. Fury MAXX srazila hlavně hra AVP2, kde MAXX nefunguje vůbec (na rozdíl i od Fury Pro).
V podstatě je mi jedno, že má FuryMAXX o nějaké FPS v DeusEX více, raději bych si to zahrál na R7000 v 32bitech a bez microshutteringu. O tom vypovídá mé testování.
-
- Příspěvky: 1277
- Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ja testuju naprosto klasicky, cili karta, ktera je v dane hre a nastaveni nejrychlejsi dostane 100%. Dalsi pak podle fps primo umerne min. V souhrnu se vsechny tyto procenta sectou a vydeli poctem vysledku.
takze na ukazku:
1024x768x16
..........................R7000DDR_64...................RFM
GLQuake................114,4 fps (39,7%)...........129,9 fps (45,1%)
Quake2....................91,4 fps (27,4%)...........114,3 fps (34,3%)
Quake3....................57,2 fps (25,1%)............85,9 fps (37,7%)
UT...........................60,8 fps (72,1%)............76 fps (90,2 %)
Serious Sam SE........22,1 fps (33,7%)............15,9 fps (24,2%)
1024x768x32
..........................R7000DDR_64...................RFM
GLQuake................118,5 fps (45,8%)...........112,1 fps (43,4%)
Quake2....................93,2 fps (38,3%)...........95,7 fps (39,4%)
Quake3....................56,7 fps (32,8%)...........56,5 fps (32,7%)
UT...........................48,4 fps (63,4%)............52,8 fps (69,1%)
Serious Sam SE........21,1 fps (43,4%)...........12,2 fps (25,1%)
Ja nic subjektivniho v testu neresim, v beznych recenzich VGA taky multi GPU karta nema nizsi hodnoceni v procentech proto, ze se projevuje micro stuttering, AFR lag......a podobne. Proste vezmu cisla a vypocitam prumer.
Co se tyce konkretne srovnani r7000 vs RFM:
RFM ma vetsi hruby vykon, cili je vyrazne lepsi v 16 bit barvach. A je o tolik rychlejsi, ze to vykompenzuje i propady ve hrach, kde spatne skaluje nebo vubec nejde (Call of Duty) a taky v rozliseni 1600x1200, kde uz muze dochazet pamet.
R7000 ma zase nulovy propad vykonu pri 32bit barvach, vetsi pamet, je celkove modernejsi. Ale fillrate je proste mensi, takze neda tolik fps v nekterych pripadech. Timpadem je v prumeru o neco pomalejsi.
Samozrejme na realny hrani bych dal prednost R7000 pred RFM, ale o tom to neni. Cisla hovori jasne a na stary hry mam beztak V5
takze na ukazku:
1024x768x16
..........................R7000DDR_64...................RFM
GLQuake................114,4 fps (39,7%)...........129,9 fps (45,1%)
Quake2....................91,4 fps (27,4%)...........114,3 fps (34,3%)
Quake3....................57,2 fps (25,1%)............85,9 fps (37,7%)
UT...........................60,8 fps (72,1%)............76 fps (90,2 %)
Serious Sam SE........22,1 fps (33,7%)............15,9 fps (24,2%)
1024x768x32
..........................R7000DDR_64...................RFM
GLQuake................118,5 fps (45,8%)...........112,1 fps (43,4%)
Quake2....................93,2 fps (38,3%)...........95,7 fps (39,4%)
Quake3....................56,7 fps (32,8%)...........56,5 fps (32,7%)
UT...........................48,4 fps (63,4%)............52,8 fps (69,1%)
Serious Sam SE........21,1 fps (43,4%)...........12,2 fps (25,1%)
Ja nic subjektivniho v testu neresim, v beznych recenzich VGA taky multi GPU karta nema nizsi hodnoceni v procentech proto, ze se projevuje micro stuttering, AFR lag......a podobne. Proste vezmu cisla a vypocitam prumer.
Co se tyce konkretne srovnani r7000 vs RFM:
RFM ma vetsi hruby vykon, cili je vyrazne lepsi v 16 bit barvach. A je o tolik rychlejsi, ze to vykompenzuje i propady ve hrach, kde spatne skaluje nebo vubec nejde (Call of Duty) a taky v rozliseni 1600x1200, kde uz muze dochazet pamet.
R7000 ma zase nulovy propad vykonu pri 32bit barvach, vetsi pamet, je celkove modernejsi. Ale fillrate je proste mensi, takze neda tolik fps v nekterych pripadech. Timpadem je v prumeru o neco pomalejsi.
Samozrejme na realny hrani bych dal prednost R7000 pred RFM, ale o tom to neni. Cisla hovori jasne a na stary hry mam beztak V5
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Doplnět test WindowsGUI pomocí
http://crystalmark.info/software/Crysta ... dex-e.html
detaily v prvním postu.
p.s. po srovnání screenshotů a opravě chyby nezapočítaných výsledků z Mafie a Morrowindu u Radeonu7000 už nemá nad RFMAXX tak navrch v testech <2002, ale přesto mi vychází v průměru o něco málo lépe.
http://crystalmark.info/software/Crysta ... dex-e.html
detaily v prvním postu.
p.s. po srovnání screenshotů a opravě chyby nezapočítaných výsledků z Mafie a Morrowindu u Radeonu7000 už nemá nad RFMAXX tak navrch v testech <2002, ale přesto mi vychází v průměru o něco málo lépe.
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
prosím o názor na plynulé fps pro single player hraní na 22" monitoru. Je to jeden z atributů pro hodnocení použitelnosti v mém testu. Já vycházím z toho, že pro komfortní hraní je potřeba průměrně 55fps s propady min na 25fps. Pokud je výsledek fps horší, je celkové skóre patřičně poníženo. Pokud jsou průměrné fps pod 15 a nižší rozlišení - detaily již nelze nastavit, tak považuji hru za nehratelnou a testovaná karta nezíská ze hry žádná procenta. Je to dostatečné? Nebo je to moc / málo?