Win9x:
- pre glide/opengl/starsie D3D hry (tak do roku 2002) uplne staci posledny original 3dfx driver ver. 1.04.01b pre win9x. Pokial nemate vazne problemy v D3D hrach (graficke anomalie, popr. hra sa nespusti vubec), nieje duvod instalovat 3rd-party ovladace. Nicmene nezaskodi nahodit najnovsi glide3x, rozbalte archiv do adresara ..windows\system.
- pre novsie D3D hry (UT2003/2004, Half-Life2, NFSU, Enter the Matrix, Battlefield 1942, Kill Switch atp.) je najlepsi Evolution 1.01.16 driver (Podpora DirectX8, neobsahuje 3dfx tools. Posledne 3Dfx tools ver 2.6.1.110 najdete tu, alebo mozete pouzit Vcontrol). Pozor, ak chcete aby opengl/glide fungovalo bez problemov, rozbalte si do adresara ..windows\system tento archiv.
Win2000:
- pre glide/opengl/starsie D3D hry (tak do roku 2002) uplne staci posledny original 3dfx driver ver. 1.04.00 pre win2000, znova plati, pokial nemate vazne problemy s D3D hrami, nema vyznam instalovat 3rd-party ovladace. Najnovsi glide3x ale rozhodne neuskodi, rozbalte archiv do adresara ..winnt\system32.
- pre novsie D3D hry s kt. maju originalne ovladace problemy pouzite SFFT pre Voodoo4/5 (Podpora DirectX8, neobsahuje 3Dfx tools. Posledne 3Dfx tools ver. 2.6.1.110 najdete tu, alebo mozete pouzit Vcontrol). Tento ovladac vzdy instalujte manualne cez device manager. Dalsia alternativa je SFFT A41 Custom (pozor,nevhodny pre v5 6000), tento starsi upraveny SFFT ovladac je v niektorych pripadoch lepsi ako posledny SFFT*.
WinXP:
- momentalne najlepsi ovladac pre XP je SFFT pre Voodoo4/5 (Podpora DirectX8, neobsahuje 3Dfx tools. Posledne 3Dfx tools ver. 2.6.1.110 najdete tu, alebo mozete pouzit Vcontrol). Od verzie A42 je drviva vacsina detskych nemoci prec, a kedze je to momentalne najpokrocilejsi ovladac pre XP disponujuci mnohymi featurkami ktore nema ziadny iny ovladac (napr DX8 kompatibilita,funkcny video overlay brightness control,plne funkcna kompresia textur pod D3D a dalsie), mal by to byt prvy ovladac ktory vyskusate. Tento ovladac vzdy instalujte manualne cez device manager.
- ak na vasom pc SFFT nefunguje spravne (co by sa uz nemalo stavat, ale nahoda je blbec), mozete skusit starsi Amigamerlin 3.0 xp, tento driver vychadza z posledneho ovladaca pre win2000, a v niektorych pripadoch moze byt stabilnejsi (ale pridete o DX8 kompatibilitu a niekolko dalsich vychytavok ktorymi disponuje SFFT, plus AM 3.0 ma niekolko vlastnych pomerne neprijemnych bugov). Dalsia alternativa je SFFT A41 Custom (pozor,nevhodny pre v5 6000), tento starsi upraveny SFFT ovladac je v niektorych pripadoch lepsi ako posledny SFFT*.
Win2003/WinXP64bit:
- SFFT pre Voodoo4/5 od verzie A35 by mal plne podporovat aj Win2003/WinXP64bit. Ovladac podporuje DirectX8, neobsahuje 3Dfx tools. Posledne 3Dfx tools ver. 2.6.1.110 najdete tu, alebo mozete pouzit Vcontrol). Tento ovladac vzdy instalujte manualne cez device manager. Alpha varovanie-Win2003/WinXP64bit je nepreskumane uzemie a neda sa predpovedat do akej miery bude ovladac fungovat.
Voodoo 4/5 a OpenGL:
3dfx OpenGL ICD je sucastou skoro kazdeho Voodoo4/5 ovladaca, takze zakladna podpora OpenGL 1.1 je k dispozici okamzite. Pre niektore hry je ale vhodne pouzit iny opengl ovladac, tzv. standalone opengl driver (WickedGL alebo MesaFX, pozri Voodoo2 FAQ / Jaké ovladače pro OpenGL. Pre zvysenie vykonu s MesaFX mozete skusit externy kodek pre kompresiu textur (dll rozbalte do toho isteho adresara kde sa nachadza MesaFX opengl32.dll). 3Dfx MiniGL sa s Voodoo4/5 neoplati pouzivat, pretoze neobsahuje podporu pre komprimovane textury). Na 99% plati toto pravidlo: ak ma dana hra priamu podporu WickedGL, tak bude najlepsie behat pod WickedGL. Starsie hry nechajte pre 3dfx ICD, na novsie (ktore maju s ostatnymi OpenGL ovladacmi problemy) pouzite MesaFX. WickedGL sa instaluje vzdy pre prislusnu hru pomocou switching utilitky kt. je sucastou programu. Ak chcete pouzit MesaFX, tak iba manualne skopiruje MesaFX "opengl32.dll" do pracovneho adresara hry. Ak pouzivate MesaFX, skontrolujte si ci mate v systemovom adresari (windows\system pre win9x,windows\system32 pre win2000/xp) posledny glide3x.
Ak sa vam chce trocha experimentovat, vyskusajte Sage standalone OpenGL driver, zatial je sice iba alpha, ale reakcie su velmi pozitivne (navysenie vykonu). Obsah archivu skopirujte spolu s externym kodekom pre kompresiu textur do pracovneho adresara hry a skuste co to spravi.
Voodoo 4/5 PCI ako sekundarna karta:
Ak chcete pouzit Voodoo4/5 PCI ako sekundarnu graficku kartu (napr. v kombinaci s radeonom alebo geforce), musite pouzit driver kt. neobsahuje 3Dfx tools (napr. Amigamerlin 3.0 xp Lite, SFFT pre Voodoo4/5. Namiesto 3Dfx tools pouzite Vcontrol. Pokial mate po nainstalovani Voodoo4/5 PCI problemy so stabilitou (pc stuhne par sekund po nabehnuti do windows), v BIOSe si zmente nastavenie primary vga card z AGP na PCI.
Overclocking:
Najlepsie idu pretaktovat karty s Hyundai SDRAM, ak mate na karte inu pamet, OC nema velky vyznam. Pokial chcete pretaktovat Voodoo4, postaci original 3dfx OverClocking Tab (vyzaduje 3dfx tools), po instalaci vam v 3dfx tools pribudne overclocking tab. Pokial nechcete (alebo nemozete) nainstalovat 3dfx tools, pouzite Vcontrol. Ak chcete pretaktovat Voodoo5, budete musiet pouzit VSA100 Overclocker, to je totiz jedina OC utilitka, ktora pretaktuje oba (resp. vsetky styri
Flash v5mac na pc:
spravny BIOS sa nachadza tu, flashtool napr tu.
*A41 Custom je upraveny ovladac zalozeny na SFFT A41,co je momentalne pravdepodobne najbezproblemovejsia verzia SFFT alpha ovladaca co sa tyka vseobecnej pouzitelnosti. Custom verzia bola vytvorena s umyslom dat dokopy ovladac na ktorom by "od vyroby" bezalo co najviac hier, prastarych, starsich a aj novsich, bez toho aby bolo nutne ovladac dalej opravovat/upravovat. Novsie alpha verzie maju problemy a bezne pouzivanie sa nedoporucuje (aj napriek tomu ze pod d3d mozu byt lepsie ako A41).
Rozdiely: 1) Originalne glide2x/3x namiesto koolsmokyho buildov, pre maximalnu kompatibilitu s co najvacsim mnozstvom glide hier. 2) 3dfx icd namiesto mesafx, pokial chce niekto skusat mesufx, nech ju radsej pouzije ako standalone ovladac (viz Voodoo 4/5 a OpenGL o par odstavcov vyssie), vela starsich opengl hier beha lepsie na 3dfx icd, preto je vyhodnejsie mat icd ako default. 3) Fixnute opengl/glide nastavenia v registroch. V standardnom A41 chybaju nastavenia pre opengl/glide v registroch (a tym padom aj v 3dfx tools),toto je v custom verzii opravene.
FAQ:
Pouzivam najnovsi SFFT ovladac a mam problemy s rozhasenymi texturami..
Skuste vypnut texture management (pomocou tejto utilitky). Extra info tu.
Potrebujem nastavit refresh pod Win2000/XP..
Vcontrol umoznuje aj nastavenie refreshov, v pripade problemov skuste Voodoo Frequency Selector
Voodoo5 (kt ma byt plne funkcna) nefunguje, vrtule sa tocia ale obraz nenabehne..
Skontrolujte ci je pridavne napajanie dobre pripojene. Niektore v5-ky su na to citlive,staci ked je molex len trocha povytiahnuty a karta sa nerozbehne. Mne sa to stalo uz viackrat, raz som dokonca vdaka tomu funkcnu kartu predal ako nefunkcnu (na velku radost kupujuceho)
A ako som uz spominal, ti kt. su nadani v jazyku anglickom, najdu kopu detailov ked kliknu na odkazy v mojom podpise
=Poznamky k FAQ:=
-Preco tu nieje ani zmienka o ovladaci Amigamerlin 3.1 xp? Amigamerlin 3.1 xp je v podstate iba SFFT ovladac s pribalenymi 3dfx tools. Kedze nove verzie SFFT ovladaca vychadzaju relativne casto, je ovela jednoduchsie a praktickejsie pouzivat len SFFT (a Vcontrol), a vzdy ked vyjde nova verzia updatnut ovladac cez device manager. Takto budete pouzivat vzdy najnovsie D3D jadro bez zbytocnych instalacii/uninstalacii, a bez cakania kedy vyjde Amigamerlin 3.1 xp s najnovsim D3D jadrom, nehovoriac o tom,ze 3dfx tools muzou pod xp robit problemy..
-Mam problemy v hrach s najnovsim SFFT ovladacom.. Tento ovladac nieje alpha pre nic za nic, obcas sa nejaky ten bug vyskytne. Ak mate privela problemov s najnovsou verziou, skuste nainstalovat o stupen starsiu (pripadne A41 Custom). A o probleme poinformujte autora, pomuze mu to s opravou chyb.
/edit by no-X: povýšeno na důležité, grafická úprava (ale ještě není všem dnům konec)


