Stránka 1 z 2

Dungeon Siege

Napsal: čtv kvě 05, 2005 10:51 pm
od no-X
Hrál jste někdo DungeonSiege na Voodoo5?


Já tím testuju a nestačím se divit. Voodoo5 má při FSAA fantastický výsledky. V týhle hře se báječně prejevuje dvojnásobná šířka paměťový sběrnice při SLI. V 1024*768@16bit neznamená FSAA 2x žádný propad výkonu a při 1024*768@32bit znamená FSAA 2x výkonostní propad jen o 25%. Dokonce i 1024*768@16bit + FSAA 4x je ještě pro tuhle hru relativně použitelný (přes 37 FPS)...

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:07 pm
od Ren
Hybe se 1600x1200? Bez FSAA, samozrejme..

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:12 pm
od no-X
Jo, to nevím, já testuju jen do 1024*768 :-) Navíc stará žárovka u testovacího kompu ani přes 1024*768 neumí. Teď tam běží R7200, ale až budu mít V5 znova zapojenou, dám ti vědět.

Problém č.2: DungeonSiege podporuje max. 1024*768 a víc se dá rozběhnout jen přes parametr. To by ještě nebyl problém - ale tyhle parametry myslím dělaly docela problémy a za druhé byly určeny pro testování, takže nevím, jestli s tím půjde rozběhnout i samotná hra. Ale pak to testnu :-)

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:15 pm
od Ren
Aha, tak to nic, muj omyl..Mel jsem v pameti, ze DS 1600 podporuje nativne.

Nu coz, flush memory.

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:19 pm
od no-X
Vyzkoušim, třeba to půjde, sámotnýho by mě to zajímalo :-) Trpělivost ;-)

Vždycky se o DungeonSiege mluvilo jako o hře, která je limitovaná procesorem. Jenže to je pravda jen z části. Možná ještě větším limitem je propustnost paměťový sběrnice. 64bit karty v DS propadaj na jakýmkoli CPU. A tak právě V5 s 2x 128bit dopadá docela dobře (při některých nastaveních dokonce nepatrně překonává Kyro II :shock: - to je totiž na DS lepší i než třeba GF3...)

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:21 pm
od Ren
Coze mas v tomhle za proc?

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:22 pm
od no-X
XP 1700+ (bez OC)

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:29 pm
od no-X
tady pár ukázek z novějšího HW (Athlon 64)

Obrázek

Je pěkný pozorovat, jak rozdíl ve frekvenci GPU neudělá nic (R9600 vs R9550), ale rozdíl v propustnosti pamětí se projeví dost (R9550 128bit/64bit horní graf, nebo různě taktovaný GF4-4000 spodní graf)

Obrázek

Krásně deklasuje 64bit karty :-) V tom je DS nepřekonatelnej a moc rád jsem ho z tohohle důvodu používal :twisted:

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:38 pm
od Ren
Tos ani nemusel..:-) 64bit karta se deklasuje uz jen tim, ze existuje..

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:47 pm
od swarm
V 1024x768 bohate stacila i 64bit karta pro uplne plynuly chod.

Napsal: ned kvě 08, 2005 7:06 pm
od Taskr
Tak to koukám, že Voodoo5 nakope prdel ještě docela slušně těm dnešním shitovým low-endum. :P

Napsal: ned kvě 08, 2005 7:48 pm
od no-X
swarm píše:V 1024x768 bohate stacila i 64bit karta pro uplne plynuly chod.
Když si zapneš FSAA, tak máš framerate na 64bit kartě poloviční (oproti 128bit verzi). Která 64bit karta má oproti 128 bit verzi poloviční cenu?
Taskr píše:Tak to koukám, že Voodoo5 nakope prdel ještě docela slušně těm dnešním shitovým low-endum. :P
To ale asi z mýho testu nevyplyne. Ty grafy (výše) jsou z Athlona 64 s 1GB DDR, kdežto Voodoo testuju na 1700+ se 160MB SDR. To se moc srovnávat nedá.

Napsal: ned kvě 08, 2005 8:05 pm
od ps47
Taskr píše:Tak to koukám, že Voodoo5 nakope prdel ještě docela slušně těm dnešním shitovým low-endum. :P
veru nakope.skoda ze sa mi nikdy nedostali pod ruku podrobnejsie testy,ale podla tych par veci co stihol amp_man uverejnit pred tym nez islo VF do kanalu to v5 natrela mx4000 velmi slusne,vratane 3dmarkov :wink:

Napsal: ned kvě 08, 2005 8:35 pm
od no-X
Nemusíme chodit daleko:

3DMark 2000 (Athlon 64 3200+)

Voodoo 5 PCI: 5295
GeForce FX 5200 64bit 128MB AGP8x: 5329

ale nerozjíždějme zas další OT ;-)

Napsal: ned kvě 08, 2005 9:32 pm
od swarm
no-X píše:Když si zapneš FSAA, tak máš framerate na 64bit kartě poloviční (oproti 128bit verzi). Která 64bit karta má oproti 128 bit verzi poloviční cenu?
To samozřejmě nepopírám. S tou poloviční cenou je to těžký. Jsou segmenty trhu, kde byla 64bit sběrnice stále ještě i nedávno v mainstreamu. Jinak moje 64bit karta teda zvládla DS v 1024x768 s Quincunxem ještě plynule.

Napsal: ned kvě 08, 2005 9:44 pm
od no-X
Promiň, nechci se tě nějak dotknout, ale já osobně považuju Quincunx (stejně jako všechny druhy FSAA, při kterých se mezi sousedními pixely sdílí barva jednoho subsamplu) za hnus k zeblití :puke:

A tady mi nejde jen o nVidiu (Quincunx a 9-tap 4x), ale obecně (takže i XGI a její "blur AA" - v podstatě quincunx jako SS a stejně tak režimy 4x performance a 5x performance na DX8 Radeonech), i když pro úplnou spravedlonost bych měl poslední dva režimy brát jako menší zlo, protože netahaj do jednoho pixelu barvu ze třech okolních, ale pouze z jednoho sousedního.

Napsal: ned kvě 08, 2005 10:43 pm
od swarm
no-X píše:Promiň, nechci se tě nějak dotknout, ale já osobně považuju Quincunx (stejně jako všechny druhy FSAA, při kterých se mezi sousedními pixely sdílí barva jednoho subsamplu) za hnus k zeblití :puke:
Mě se tim nijak nedotkneš, mě se Quincunx líbil. Jinak obecně já jsem proti AA, protože pokud si sednu dostatečně daleko od monitoru a dám si na 17" 1280x960, tak už stejně rastr pixelů nevidim, takže pro mě nemá cenu dávat si AA.

Napsal: pon kvě 09, 2005 7:26 pm
od -HoNY-
Ren píše:Tos ani nemusel..:-) 64bit karta se deklasuje uz jen tim, ze existuje..
Na PCTforu byla svyho casu myslenka ze by nam meli za takovy shity platit ze je vůbec kupujeme :roll:

2 no-x: hod tam V3 a V4 a porovnej rozdíly

Napsal: pon kvě 09, 2005 7:48 pm
od no-X
Výsledkem testování každý karty je 245 čísel. Tzn. testování jde p-o-m-a-l-u. Dostane se na všechny karty, ale bude to trvat.

Napsal: úte kvě 10, 2005 3:20 pm
od -HoNY-
no-X píše:Výsledkem testování každý karty je 245 čísel. Tzn. testování jde p-o-m-a-l-u. Dostane se na všechny karty, ale bude to trvat.
nevadí pockame si