Linux a MESAfx

Linux a 3DFX pište jakékoli problémy k danému tématu

Moderátor: Vykupitel

Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

Linux a MESAfx

Příspěvek od Vykupitel »

Je tu nekdo,komu se podarilo zkompilovat posledni MESA z CVS pod linuxem jako linux-dri ?
za boha mi to nejde a hlasi to error pri kompilaci v adr main. zajimavy je, ze pod jinym targetem to jde.jako by byla chyba v makefile. Nebo je lepe pouzit makefile.mgw???
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

me se ta mesa taky nepovedla skompilovat s podporou glide az se do toho zase pustim postnu tu chybu co to hlasi .ted jedu na tu co byla v distro tusim 4.x neco .
Byavista Lane
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

jianak make linux-glide ti jde vpohode me to pokazdy hodi stejnou hlasku :( zkousel jsem to starsi version 6 a to same :(
jinak hlaska vypada asi nejak takto

Kód: Vybrat vše

make[2]: *** [drivers/x11/fakeglx.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/tmp/Mesa-6.0/src/mesa'
make[1]: *** [linux-glide] Error 2
make[1]: Leaving directory `/tmp/Mesa-6.0/src/mesa'
make: *** [linux-glide] Error 2
jo a mozna by tento thread chtel presunout tam kam patri :)

EDIT;
uz fakt nevim co delam spatne ale porad to dela to same na netu jsem nasel ze se stalo i jednomu manikovi tady ale moc rad tam ktomu neni :(
Byavista Lane
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

Mam pocit,ze se to nastavuje pres env FX=1
Koukni do makefile.

Zkusim to jeste.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
K!ll3r
Čestný člen
Příspěvky: 500
Registrován: pon dub 26, 2004 8:52 pm
Bydliště: Ustí n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od K!ll3r »

OT:to hlasovani je trochu out ne ? vzdyt tam ta sekce je tak co blbnete :))

jinak sory za pozdni odezvu ale disk sebou vzal skoro cely PC takze jsem musel koupit novy tak jsem vzal rovnou notase , z toho staryho mi zbylo akorat zvukovka , ramka, palirny tot vse zbytek RIP
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

Cece nejsem admin tohoto fora,tak to tezko muzu muvnout :wink:
Udelas to please :twisted:
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
K!ll3r
Čestný člen
Příspěvky: 500
Registrován: pon dub 26, 2004 8:52 pm
Bydliště: Ustí n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: RE

Příspěvek od K!ll3r »

vykupitel píše:Cece nejsem admin tohoto fora:wink:
Udelas to please :twisted:
Uz jo :wink:
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

tak jsem to zkousel takto :
make -f Makefile.DJ HAVE_MMX=1 HAVE_3DNOW=1 FX=1 podle dokumentace :) no a vysledek

Kód: Vybrat vše

make[1]: *** [drivers/dos/dmesa.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/Mesa-6.0.1/src/mesa'
make: *** [libgl] Error 2
uz fakt nevim ale zarazila me tam o neco vyse hlaska

Kód: Vybrat vše

../../include/GL/fxmesa.h:33:19: glide.h: není souborem ani adresáøem
zkousel jsem to snad 20x kompilovat a porad nic jinak headry mam tyto
glide_sdk-3.x-i386-1.tgz nepise se tam ze by to chtelo pro glide_sdk-2.x-i386-1.tgz tak jsem to zkousel pro ten 3jkovej :) ale nic naplat :( mam je umisteny dle dokumentace ../adr_s_mesou/glide3/include/*.h
Byavista Lane
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

No tak makefile.dj je pro DJGPP pro DOS. tohle makefile urcite ne. Melo by to jit pres makefile.x11 ci jen makefile(dle toho jakou mas verzi).
Potom das: make linux-x86-glide

Tohle mi funguje,mam i GLIDE SDK v usr/local/glide,ale skonci mi to chybou vzdy pri kompilaci glide driveru, jako kdybych stale mel neco spatne,jen nevim co :cry:
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

Takze se mi to podarilo. Potrebujes v /usr/local/glide udelat nasledujici strukturu:
/include
3dfx.h, g3ext.h, glide.h, glidesys.h, glideutl.h, sst1vid

/lib
libglide3.so, libglide3.a

Stahni si posledni CVS tarball MESA, nekam ho rozbal a zadej: make linux-x86-glide

bude to chvilku kompilovat a potom ti v adresari /lib vzniknou tyto soubory:

libGL is the main OpenGL library (i.e. Mesa).
libGLU is the OpenGL Utility library.
libglut is the GLUT library.

Dej vedet jestli ti to zafungovalo. Muzu i postnout vznikle knihovny,ale nemam moznost je ted otestovat.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

super hned to vyzkousim dik moc :)a dam vedet vysledek .
Byavista Lane
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

No tak jsem otestil, problem ovsem nastal uplne jiny. A to architektura akcelerovaneho 3D v Xfree86. Pro presnost pretisknu mejl od Daniela Borca, kde je to vse pekne vysvetleno.

Hi Lada,

let me clarify some things.

MesaFX is not suitable for 2D/3D Voodoo cards in
Linux.
This means Banshees and higher must use the DRI
driver. They cannot run with MesaFX.

The irony is that MesaFX was first developed in
Linux and became best suited in Windows/DOS.

Here's how it works: MesaFX relies on Glide to perform
mode switching. In fact, it does not touch the
hardware
directly, but only through Glide.
1) Win32 Glide switches via external VXDs
2) DOS Glide switches via sst1/init, cvg/init,
h5/cinit
or h3/cinit.
3) Glide3x has two ways to build under Linux.
a) The DRI version must be used only by the DRI
drivers, and is XFree-aware.
b) Non-DRI version uses sst1/init or cvg/init to
handle 3D-only accelerators (V1/V2). Here comes
the kludge: theoretically, non-DRI Glide could use
h3/cinit or h5/cinit to handle 2D/3D; I myself
tried to do it, but interferes badly with XServer.
I don't really have the time to do extensive
testing, and back then (when I implemented it) I
didn't have the necessary knowledge about XServer.

When Daryll Strauss wrote the driver for Voodoo Rush,
he had to change the XServer core and came with
XServerRush. I believe it was a task he didn't want
to repeat :P Besides, that's why DRI drivers exist
after all...
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

No takze musis kompilovat jako linux-dri-x86 s tim,ze si do adresare, kde mas zdrojaky MESA si musis nahrat zdrojaky DRM z dri.sf.net. Nedavej to ale do stromu mesa,ale k ni.
/mesa
/drm

Jinak novinka: Mesa 6.1 je oficialne venku!
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

jj co nejdriv potestuju a dam vedet
Byavista Lane
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

Takze jsem se do toho dal a vysledky:Nejprve jsem na hdd vyhrabal Mesu co jsem stahl asi tak pred mesicem z www tusim 6.01 pri pokusu make linux-x86-glide vysledek skoncil neuspechem coz jsem vypochopil z tveho postu s mejlem od Daniela nevadi tedy Stahl jsem pres CVS mesu + dri +xc nakopiroval do jednoho a skompiloval pomoci make linux-dri-x86 vysledek je ze to vytvorilo v adresati Mesa strukturu adresaru :/CVS,/doxygen,/vms,/include, /progs,/bin,/docs,/lib,/src . a v lib to vytvorilo vse potrebne. Ale nevim co stim dal ???

Takze edit: v adresari bin jsem nasel installmesa a pomoci neho jsem zvolil cestu co byla nastavena jako default a nainstalnul takze by to melo byt vse pripravene jeste otestovat toho wolfa.
Byavista Lane
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

Tak predpokladam,ze ti vznikla tdfx_dri.so libGL.so libGLw.so a libGLU.so. To by ti melo stacit. To pak nahrajes do /usr/X11R6/lib podle toho kde najdes puvodni soubory. No me osobne se to podarilo pouze takto:

Zkompiloval jsem MESA jako "linux-dri-x86"
-z toho me vznikly tdfx_dri.so a ostatni knihovny. Bohuzel mi nevznikla zadna libGL.so,ktera je dost podstatna.

Zkompiloval jsem DRI a vznikla mi libGL.so,ktera jiz fungovala s TDFX driverem z MESA.

Jo a dej si bacha, aby si mel pri kompilovani zdrojaky na kernel a kompiloval vzdy pod stejnou verzi. nejsem si jistej jestli ti muzu dat moje vznikle knihovny neb jsem zjistil,ze pod starsi verzi kernelu nechodili a pod tou samou uz zase jo.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

Kernel mam 2.6.8-rc2 zatim nemenim takze OK :).
Takze v lib mi vzniklo toto

Kód: Vybrat vše

i810_dri.so  libGLU.so.1.3.060100  libglut.so.3      r200_dri.so
i830_dri.so  libGLw.so             libglut.so.3.7.1  radeon_dri.so
i915_dri.so  libGLw.so.1           mach64_dri.so     tdfx_dri.so
libGLU.so    libGLw.so.1.0.0       mga_dri.so        unichrome_dri.so
libGLU.so.1  libglut.so            r128_dri.so
potrebne knihovny sem nakopiroval do /usr/X11R6/lib kde jsem prepsal stavajici a tdfx_dri.so sem nakopiroval /usr/X11R6/lib/modules/dri a prepsal stavajici . Ted resetuju a sem zvedav :) Takze po resetu nemile prekvapeni :(
bash-2.05b$ glxinfo | grep rendering
direct rendering: No
:( :( co stim ? skompiloval jsem to dobre

vypis quake3

Kód: Vybrat vše

***********************************************************
 You are using software Mesa (no hardware acceleration)!   
 Driver DLL used: libGL.so.1
 If this is intentional, add
       "+set r_allowSoftwareGL 1"
 to the command line when starting the game.
***********************************************************
Byavista Lane
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

To jsi predpokladam kompiloval DRI. Je mozne, ze jiz v tom mam dost bordel, docela jsem s tim bojoval. Je tedy pravdepodobne, ze ti potrebnou libGL.so vytvori kompilace MESA pres "linux-dri-x86".
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Uživatelský avatar
lipo
Senior member
Příspěvky: 140
Registrován: pon kvě 03, 2004 4:56 pm
Bydliště: UPCE/Locked Bag 49

Příspěvek od lipo »

kompiloval jsem pouze mesu s make linux-dri-x86 dri samotne ne. A pouzil jsem knihovny vznikle z kompilace mesa dle popisu vyse.Takhle to vzdicky dopadne kdyz se snazim kompilovat mesu :) je to asi tak po 5 co se mi to stalo ze me prestane fungovat akcelerace .Ale tentokrat na to zkusim mkrnout uz me to fakt stve 8) ale vazne nevim co delam zle jel sem dle tveho navodu a tobe to jede a me ne :( ale co uz neni co stratit
Byavista Lane
Vykupitel
Administrátor
Příspěvky: 644
Registrován: úte dub 27, 2004 2:59 pm
Bydliště: Liberec :-)

RE

Příspěvek od Vykupitel »

AHA,tak tedy poprve jsem rikal pravdu, tak nejsem zas takovej sklerotik. Zkompiluj si DRI a vznikne ti libGL.so a ta ti zajisti funkcnost.
AGP2PCI,Voodoo4 4200 AGP(Daytona VSA-101)
Obrázek Jindra Semenec
Odpovědět