Test VGA 2000 - 2004
Napsal: ned říj 20, 2013 12:55 am
Uz mam namereno par vysledku, takze je na case vytvorit tema pro treti (a s nejvyssi pravdepodobnosti posledni) test grafik. Tentokrat se budu zabyvat kartami z rozmezi let 2000 - 2004. Cili od prvnich GeForce/Radeonu az po posledni AGP GPU (6800ultra + X800XT PE). V testu nebudou chybet ani dva Matroxy (P650 a Parhelia) a zucastni se i Voodoo4/5. Puvodne jsem chtel zaradit i Kyro, ale patrne si nejak nerozumi s pouzitou deskou... takze nakonec nebude. Uprimne, ono by jeho vysledky v novejsich hrach stejne za moc nestaly.
-----------------
Takhle vypada testovaci sestava:
Pentium E5700 (core2 based) @ 3,9GHz
Asrock 4coreDual-Sata2 (PT880 ultra)
2GB DDR2 600 MHz (CL4-4-4-12)
Windows XP SP3
-----------------
Seznam planovanych grafik vypada nejak takhle. Nektere kusy jsou uz namerene, jine jsem kvuli uspore casu vyradil. Vzhledem k minimalnimu rozdilu mezi V4 PCI a V4 AGP 4x jsem se rozhodl netestovat v rezimu AGP 1x, byla by to ztrata casu. Stejne tak nema cenu merit GF4 Ti4200 128MB, vysledky se daji odvodit z Ti4600. Pravdepodobne jeste dojde ke zmenam, tohle je jen hruby nastrel.
Vzhledem k velkym rozdilum mezi grafikami jsem zaradil do testu hodne her/variant nastaveni. Jsou tu hry pro DX7, DX8 i DX9. DX9 VGA budou testovany ve vsem, slabsi pak podle toho, co zvladnou spustit. Souhrnne grafy budou jednak komplet se vsemi grafikami a pak jeste samostatne podle DXlevelu her. Nejspis to rozdelim ve stylu DX7 samostatne, DX8 samostatne a DX8 + DX9 (DX9 only her mam vybrano jen malo). Asi bych mohl udelat i vyber grafik podle DX.
Pouzite hry jsou:
Doom3
FarCry
Q3A
Mafia
GTA3
GTA VC
HL2
COD1/2
Serious Sam SE
Max Payne 2
RTCW
NFS U
NFS MW
UT2004
FEAR
Flatout2
Dohromady (vcetne ruznych nastaveni detailu) to je cca 25 polozek.
Rozliseni jsem zvolil tak, aby obsahly siroke rozpeti grafik:
800x600 noAA, noAF ; 800x600 2xAA, 4xAF ; 800x600 4xAA, 8xAF
1024x768 noAA, noAF ; 1024x768 2xAA, 4xAF ; 1024x768 4xAA, 8xAF
1280x1024 noAA, noAF ; 1280x1024 2xAA, 4xAF ; 1280x1024 4xAA, 8xAF
1600x1200 noAA, noAF ; 1600x1200 2xAA, 4xAF ; 1600x1200 4xAA, 8xAF
Merim podobne jako v predchozim testu - tj. klasika avg fps a u nekterych her prubehy vcetne analyzy microstutteringu. V dohledne dobe dam dohromady balik s prohlizecim programem + daty a nahodim link. Taky splacam par grafu, at jsou videt nejake vysledky. Testovani dalsich karet se zatim odklada na neurcito, podle toho, jak bude volny cas. Jedna DX8 VGA zabere cca 8hodin...
Zatim mam jen souhrn komplet vsech vysledku. Vypocet je klasika - u kazde hry a rozliseni se spocitaji procenta. Nejrychlejsi karta dostane 100%, ostatni pak min, podle dosazenych fps. Vsechny rozliseni v dane hre se zprumeruji a nasledne se zprumeruji vsechny hry. GF4 Ti4600 je sice nejrychlejsi ze vsech dosud namerenych VGA, ale nezvlada vsechny nastaveni, takze ma jen 70%. Vysledky v grafu jde samozrejme porovnavat jen ve stejnych kategoriich - 4xAA na jedne karte s 4xAA na druhe. Nejde rict treba, ze Ti4200 s 4xAA je stejne rychla jako R8500 s 2xAA...
Cas od casu nahodim update vysledku, ale nic rychlyho to nebude. Komplet hotovo bude nejdriv tak za rok/dva.
-----------------
Takhle vypada testovaci sestava:
Pentium E5700 (core2 based) @ 3,9GHz
Asrock 4coreDual-Sata2 (PT880 ultra)
2GB DDR2 600 MHz (CL4-4-4-12)
Windows XP SP3
-----------------
Seznam planovanych grafik vypada nejak takhle. Nektere kusy jsou uz namerene, jine jsem kvuli uspore casu vyradil. Vzhledem k minimalnimu rozdilu mezi V4 PCI a V4 AGP 4x jsem se rozhodl netestovat v rezimu AGP 1x, byla by to ztrata casu. Stejne tak nema cenu merit GF4 Ti4200 128MB, vysledky se daji odvodit z Ti4600. Pravdepodobne jeste dojde ke zmenam, tohle je jen hruby nastrel.
Vzhledem k velkym rozdilum mezi grafikami jsem zaradil do testu hodne her/variant nastaveni. Jsou tu hry pro DX7, DX8 i DX9. DX9 VGA budou testovany ve vsem, slabsi pak podle toho, co zvladnou spustit. Souhrnne grafy budou jednak komplet se vsemi grafikami a pak jeste samostatne podle DXlevelu her. Nejspis to rozdelim ve stylu DX7 samostatne, DX8 samostatne a DX8 + DX9 (DX9 only her mam vybrano jen malo). Asi bych mohl udelat i vyber grafik podle DX.
Pouzite hry jsou:
Doom3
FarCry
Q3A
Mafia
GTA3
GTA VC
HL2
COD1/2
Serious Sam SE
Max Payne 2
RTCW
NFS U
NFS MW
UT2004
FEAR
Flatout2
Dohromady (vcetne ruznych nastaveni detailu) to je cca 25 polozek.
Rozliseni jsem zvolil tak, aby obsahly siroke rozpeti grafik:
800x600 noAA, noAF ; 800x600 2xAA, 4xAF ; 800x600 4xAA, 8xAF
1024x768 noAA, noAF ; 1024x768 2xAA, 4xAF ; 1024x768 4xAA, 8xAF
1280x1024 noAA, noAF ; 1280x1024 2xAA, 4xAF ; 1280x1024 4xAA, 8xAF
1600x1200 noAA, noAF ; 1600x1200 2xAA, 4xAF ; 1600x1200 4xAA, 8xAF
Merim podobne jako v predchozim testu - tj. klasika avg fps a u nekterych her prubehy vcetne analyzy microstutteringu. V dohledne dobe dam dohromady balik s prohlizecim programem + daty a nahodim link. Taky splacam par grafu, at jsou videt nejake vysledky. Testovani dalsich karet se zatim odklada na neurcito, podle toho, jak bude volny cas. Jedna DX8 VGA zabere cca 8hodin...
Zatim mam jen souhrn komplet vsech vysledku. Vypocet je klasika - u kazde hry a rozliseni se spocitaji procenta. Nejrychlejsi karta dostane 100%, ostatni pak min, podle dosazenych fps. Vsechny rozliseni v dane hre se zprumeruji a nasledne se zprumeruji vsechny hry. GF4 Ti4600 je sice nejrychlejsi ze vsech dosud namerenych VGA, ale nezvlada vsechny nastaveni, takze ma jen 70%. Vysledky v grafu jde samozrejme porovnavat jen ve stejnych kategoriich - 4xAA na jedne karte s 4xAA na druhe. Nejde rict treba, ze Ti4200 s 4xAA je stejne rychla jako R8500 s 2xAA...
Cas od casu nahodim update vysledku, ale nic rychlyho to nebude. Komplet hotovo bude nejdriv tak za rok/dva.