Voodoo vs CPU

Sem pište testy dosažené na jakékoli voodoo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Voodoo vs CPU

Příspěvek od havli »

Konecne mam doma pohromade vsechny tri nejpouzivanejsi chipsety na socket 7 deskach... a kdyz uz budu zkouset (ne)kompatibilitu V1 s ruznyma procesorama, tak me napadlo, ze bych z toho rovnou mohl udelat mensi srovnavaci test. :) Prozatim bych vzal V1, V2 a V2 SLI. V budoucnu bych pak rad vyzkousel vliv CPU na vsechny voodoo.

Testovaci platformy (pro zacatek):

Asus TXP4 (i430TX, socket 7)
Asus P5A-B (ALi AladdinV, super socket 7)
AOpen AX59PRO (VIA MVP3, super socket 7)
Gigabyte GA-686NX(i440FX, socket 8)
AOpen AX6BC(i440BX, slot1)


CPU:

P166
P200
P166MMX
P200MMX
P233MMX
P Pro 200/256
PII 233
PII 450
Celeron 300
Celeron 333A

K6 166
K6 200
K6 233
K6-2 300
K6-2 400
K6-3 400
K6-3 450

6x86L 166+
6x86MX 166+
6x86MX 200+
6x86MX 233+
6x86MX 300+


Vsechny s7 cpu pojedou na default + od kazdyho druhu bude jeden pretocenej na maximum s fsb 100 na super7 deskach. PII 233 bude na default + max OC na fsb 66 + max OC na fsb 100. Celerony a PII 450 taky na default + OC pomoci fsb kolik pujde.


i430TX umi maximalne 256MB RAM, ale obsahuje "64MB cacheable area limit". Takze vyzkousim vliv 64 a >64MB na vykon. K6-2/3 400 pojedou 6*66, K6-3 450 6*75 - vic chipset neumi.



Ted je jeste otazka v jakych hrach merit vykon..... o:)

Moje tipy jsou:

GLQuake
Quake2
Unreal
UT
.
.
.

uvitam navrhy na dalsi :)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Určitě i Quake 3 arena, vím že tim vypadne ze hry voodoo1 ale na tom enginu je založená tuna her.

Na druhou stranu můžeš vypustit unreal když už testuješ UT.

Jinak nápad super. Sám jsem si to už v minulosti měřil takže defakto ti může říct pořadí heh, ale nikdy ne oficiálně nebo tabulkově, a už vůbecne s různejma voodoo na stejné mašině.

Narovinu říkám že voodoo2 SLI ti bude limitovat i ta P2 450. Na čistě GPU limit jsem se tam dostal už s P3/K7 kolem 1Ghz.
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8166
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ps47 »

q3 arena na v1 bezi, staci premenovat posledne voodoo1 icd (505, ak ma pamat neklame) na opengl32.dll a zhodit ho do q3 adresara.
Naposledy upravil(a) ps47 dne pát bře 09, 2012 1:23 am, celkem upraveno 1 x.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Q3A otestuju, to neni problem.... puvodne jsem ho povazoval za prilis narocny pro tuhle kombinaci VGA/CPU. Ale je fakt, ze spustit pujde a jaky budou vysledky se uvidi. Nakonec spousta lidi ho hrala na podobne rychlych CPU i GPU tehdy v roce 1999. :)

Hlavne jsem zvedavej na souboj Pentium Pro vs MMX a taky konecne vyzkousim, jak je to vlastne s optimalizaci 3dfx ovladacu pro 3dnow...


V2 SLI bude dost brzdena, to je mi jasny. Aspon bude videt s jakym CPU zacne pri 800*600 narustat vykon SLI proti single.

V budoucnu budu pridavat dalsi CPU az po nejrychlejsi P4/AXP. Tam uz SLI pojede naplno. No a vlastne bych mohl jeste prihodit Rush, Banshee, V3 PCI a bude to komplet vsechno. Nema cenu pak casem skladat ty PC zase dohromady, abych ty tri domeril. V4/5 budou az na PIII+, testovat je na tehlech vykopavkach je ztrata casu.
Uživatelský avatar
jutes
Příspěvky: 251
Registrován: sob led 30, 2010 4:43 pm
Bydliště: Home, Les.

Příspěvek od jutes »

Zabudol si na HALF LIFE, inač super napad, škoda že nemam tolko času na take zábavky :(
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Ano, HL tady nekde mam - takze klidne muzu otestovat. Coz mi vlastne pripomina, ze bych si mohl HL konecne nekdy zahrat, uz nekolik let cekam na black mesa source.... a nevypada to, ze se dockam. :roll:
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

a co K7? Nechceš vyzkoušet i nějaký slot A (Argon/Pluto) cpu? Nebo tam už víme, že Voodoo1 nefunguje?
bigless
Příspěvky: 144
Registrován: ned úno 01, 2009 7:03 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od bigless »

To by tam potom muselo být i PIII.. V1 / V2 éra tohle odpovídá..
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Ano, slotovy Athlony budou, PIII taktez.... ale zacnu od toho nejpomalejsiho a postupne se budu propracovavat k rychlejsim platformam. Jinak na athlonu V1 na 99% fungovat nebude, ostatni od V2 vys by mely. :)
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Voodoo vs CPU

Příspěvek od havli »

Aby tady nebylo uplne mrtvo, tak davam na ukazku cast vysledku. Mereni je mnohem narocnejsi, nez jsem predpokladal... takze to jde pomalu. :roll:

Nektery vysledky me docela prekvapily - treba Pentium P54 vs MMX jsem ocekaval mnohem vetsi rozdil ve vykonu. K6-2 je hodne nevyrovnana, no ocekaval jsem vic...
V planu jsou samozrejme dalsi CPU (viz prvni post) a dale pak i rychlejsi kousky:

PIII Katmai, Coppermine, Tualatin
Celeron Mendocino, Coppermine, Tualatin
P4 Willamete, Northwood
Celeron Northwood
Core2 duo

Athlon K75, Thundebird
Duron Spitfire, Morgan, Appleblered
Athlon XP Palomino, Tbred, Barton
A64
Phenom II

Kde to pujde, tak AGP karty, na novejsich platformach PCI(-X). Od PIII vys zaradim i VSA-100 karty a nejaky dalsi hry (na pomalejsich platformach by to nemelo smysl).

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Voodoo vs CPU

Příspěvek od havli »

Update:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Testovani je zatim pozastaveny, momentalne ma vetsi prioritu mereni novejsich CPU.... aby bylo dotestovano, nez budou uplne zastaraly. Tyhle starsi kousky nikam neutecou. :roll:

Ale aspon jsem dal dokupy kompletni seznam CPU k otestovani:

ty oznaceny pomlckama jsou vyrazeny kvuli zmenseni (casovy) narocnosti mereni...
Obrázek
Odpovědět