S3 Savage/MX (4) - 32bit paměti?
Napsal: úte zář 20, 2011 11:24 am
V mém mapování historie mobilních grafik jsem zas pokročil o malý kousek dál a řeším v noteboocích docela důležité období kralování S3 Savage 4/MX (86C294).
Mám s tímhle čipem notebook (mobilní Celeron-3 850MHz, 256MB RAM).
Všechny tyhle grafiky se montovaly s 8MB paměti a co jsem tak koukal, v případě stolních variant měla 8MB verze paměti jen 32bit (jeden čip?).
Přeměřil jsem demo01 v Quake2 (640x480x16bit) a vyšlo mi 47 fps. Při srovnání s výsledky v no-Xově článku:
http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... cs?start=2
...mi vychází, že klasická S4 by měla mít výkon okolo 80 fps. Říkám si, že vzhledem k nízké spotřebě ve výchozím taktu asi ani nebyl důvod mobilní verzi taktovat níž (třeba Virge měly takty v noteboocích stejné jako stolní), ale úspora místa použitím jednoho paměťového čipu byla v notebooku lákavá odjakživa.
Otázka tedy je: Byly 8MB mobilní varianty s 32bit pamětí? Je nějaká utilita, kterou bych u S3 mohl zjistit takty a šířku sběrnice?
Ještě zkusim otestovat další hry. Zatím nebyl čas.
Mám s tímhle čipem notebook (mobilní Celeron-3 850MHz, 256MB RAM).
Všechny tyhle grafiky se montovaly s 8MB paměti a co jsem tak koukal, v případě stolních variant měla 8MB verze paměti jen 32bit (jeden čip?).
Přeměřil jsem demo01 v Quake2 (640x480x16bit) a vyšlo mi 47 fps. Při srovnání s výsledky v no-Xově článku:
http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... cs?start=2
...mi vychází, že klasická S4 by měla mít výkon okolo 80 fps. Říkám si, že vzhledem k nízké spotřebě ve výchozím taktu asi ani nebyl důvod mobilní verzi taktovat níž (třeba Virge měly takty v noteboocích stejné jako stolní), ale úspora místa použitím jednoho paměťového čipu byla v notebooku lákavá odjakživa.
Otázka tedy je: Byly 8MB mobilní varianty s 32bit pamětí? Je nějaká utilita, kterou bych u S3 mohl zjistit takty a šířku sběrnice?
Ještě zkusim otestovat další hry. Zatím nebyl čas.
