Stránka 1 z 1

3dfx a DOS driver

Napsal: pon pro 06, 2010 5:31 pm
od Taskr
Včera jsem nainstaloval GTA1 a koukám, že hra podporuje Glide v DOSu. Byli ještě nějaké podobné hry, na kterých by fungovala 3D akcelerace z DOSu? Direct3D jistě neměl podporu DOSu, ale OpenGL by podle mne mohl mít nějaký DOS knihovny pro akceleraci (OpenGL byl o dost dříve než Win9x). Jak to vlastně bylo s 3dfx a DOSem?

Napsal: pon pro 06, 2010 6:14 pm
od ps47
na dosglide existuje pomerne dost hier (ktore sa nasledne hodne spatne emuluju),napr carmageddon,blood,redguard,shadow warior,outlaws,tomb raider,Screamer,Descent2,fatal racing atd (google for more).

pokial viem,dosglide je jedina forma 3d akceleracie ktora fungovala pod dosom..na to aby to fungovalo potrebujes v1,uz v2 mala problemy so spatnou kompatibilitou.

Napsal: úte pro 07, 2010 9:32 am
od Taskr
Tak to je zajímavé. A nevíš, jak je to s OpenGL? Já měl za to, že už před Win9x byly různé profi programy, které využívaly OpenGL.

Napsal: úte pro 07, 2010 11:26 am
od DOC_ZENITH/XAN
Ano třeba Hexen uměl OGL a to byla DOS hra. OGL jako takové pod DOS fungovat musí, třeba už proto že to rozhraní je starší než samotné win. Jinak já osobně jsem hrál 16-bit glide hru jen jednu a tou bylo právě GTA. Na voodoo2 bez problémů, žádné problémy s kompatibilitou. S hercules Singray rush v3 mi šla i na rush. V1 mi teď nejede na žádné sestavě.

Napsal: stř pro 08, 2010 11:13 pm
od swarm
Pro Glide v DOSu je i můj oblíbený Extreme Assault :).

OpenGL pro DOS takhle přímo nebylo a odpověď je jednoduchá. DOS nemá žádné drivery, takže cokoli musí přistupovat přímo k hardware a mít veškeré obslužné rutiny v sobě. Nelze se tedy přesně bavit o nějakém konkrétním rozhraní. Například Matrox udělal pro AutoCAD v DOSu drivery pro 3D akceleraci zobrazení modelů, ale zde šlo opět o speciální driver pro přímý přístup k HW. O první pokusy s implementací OpenGL se MS pokusil až u NT 3.51.