V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Jakákoli problematika co se týká Voodoo 5 , čili VSA-100

Moderátoři: ps47, Vykupitel

Odpovědět
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od havli »

Sehnal jsem dalsi V5 5500 AGP. Kupoval jsem ji jako "castecne funkcni" a bohuzel je to pravda - dela chyby v obraze (uz v BIOSu, win po instalaci ovladace ani nenabehnou). Po blizsim prozkoumani jsem si vsimnul, ze chybi kondenzator C527 (zhruba uprostred dole)
Obrázek

Pochybuju, ze jeho absence zpusobuje ty artefakty, ale kdyby se k tomu mohl vyjadrit nekdo znalejsi, byl bych rad.

Popripade tady je i scan predni strany, ale tam jsem si zadnyho poskozeni nevsimnul.
Obrázek

Kdyztak muzu dodat scany ve vetsim rozliseni, pokud by nekdo chtel.

-------------------------------------------------------------------------------

Zaroven jsem znova zauvazoval o modnuti V5 na 128MB. Za predpokladu, ze jsou vadny pameti a ne PCB, by to mohlo kartu ozivit. Krom toho by to byla docela rarita, na svete takovych asi moc neni.


Jako zdroj pameti jsem nakoupil nekolik GF2 MX 400
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jsou to 64MB/128bit verze. Kazda ma 4 pametovy moduly, takze by to mely byt ty spravny 16MB moduly, podobny tem co se obednavaly na FF's pred casem. Mam ozkouseny, ze jedna sada zvlada 200MHz a druha 190......to by melo snad stacit.

Jeste jedna otazka. Ma nekdo odzkousenou nejakou dobrou metodu pajeni pameti nebo obecne soucastek s podobnou rozteci a poctem vyvodu? Pajeni horakem a pajeci kapalinou jako jsem pouzil u V4 neni moc dobry. Po case nektery spoje ztratily kontakt a obevily se artefakty. Horak taky neni optimalni, staci na PCB foukat o trochu dyl a uz jsou videt spaleny mista. Takze by se hodila nejaka lepsi, jemnejsi metoda.
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Ten chybějící kondenzátor ty chyby v obraze dost dobře dělat může. Měl jsem podobný problém s GF6600GT, u jedné z pamětí chyběl kondík a dělala artefakty a po připájení kondíku byla OK.

Mj. jsi byl na Aukru s touhle V5 dost rychlej, také jsem si jí všim a navíc to bylo z Kuřimi, takže bych si pro ni šel osobně. Ale raději jsem tomu prodejci nejdříve napsal a než mi odpověděl tak jsi ji koupil ty. Tak snad ji dáš dohromady, byla za dobrou cenu :wink:
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Nj, po predchozich zkusenostech jsem kupoval hned, zadny vahani a rozmejsleni. :twisted:

Ten kondenzator neni problem pripajet, ale vubec netusim jakou by mel mit hodnotu. Odpajet z druhy (funkcni) V5 a zmerit se mi moc nechce... :roll:
Uživatelský avatar
orange
Příspěvky: 150
Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
Bydliště: Brno - Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od orange »

Tipnul bych 100nF, nejběžnější hodnota. Prostě vzít podobnej poblíž pamětí z nějaké grafiky na nd. Malá hodnota by neměla žádný vliv, velká hodnota neuškodí (pokud nedáš elektrolyt :wink: )
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od havli »

Pripajeni kondenzatoru bohuzel nepomohlo. Takze se bud pokusim o vymenu pameti......a nebo to necham bejt a karta pujde do policky. :roll:
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od havli »

Nakonec jsem se precejen odhodlal k modovani... Pro zacatek jsem nechal prepajet RAM na primarnim GPU, coz by pro vyreseni artefaktu uz v BIOSU melo stacit, ale zadna zmena se nekonala. Pameti jsou pripajeny dobre, v tom problem neni, takze je kaput neco jinyho. Zkousel jsem i flashnout upravenej BIOS s frekvenci jen 100MHz, ale nicemu to nepomohlo.

Takze holt karta pujde do vitriny a na 128MB V5 si musim nechat zajit chut.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od havli »

Dneska jsem kartu vytahnul ze skrine a jeste jednou dukladne zkoumal, jestli neni nekde preruseny spoj, poskozena soucastka, nebo tak neco... Nakonec jsem objevil dve poskozene BGA kulicky na prvnim GPU (spodni strana, nejbliz k AGP). Podle dokumentace je zrovna tam pripojena RAM - konkretne "Frame Buffer Data Bus". Cili puvod artefaktu je vysvetlen.
Skoda, ze neni v mych silach to opravit. :(
Obrázek
Uživatelský avatar
ps47
Moderátor
Příspěvky: 8166
Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
Bydliště: SK,BA
Kontaktovat uživatele:

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od ps47 »

na FF's to tusim niekto vedel robit, ale to by nebola lacna zalezitost.
3Dfx Help Page / 3Dfx Game Guide
ObrázekObrázek
Pain is temporary...Support is forever.
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od havli »

JJ, technicky neni problem VSA odpajet, udelat reball a zase pripajet. Akorat za tu cenu si muzu rovnou koupit dalsi V5. Skoda, ze jsem si tohodne defektu nevsimnul driv, takhle jsem zbytecne nechal prepajet polovinu pameti a padly na to moje nejlepsi 16MB moduly zvladajici az 190MHz. No coz... porad jeste mam v supleti nekolik 64MB/4chip MXek, takze bych mohl modnout jinou V5, ale asi se na to vykaslu. Prinos by byl patrne dost malej, riskoval bych zniceni karty a pajeni taky neni zadarmo. :roll:

Spis bych mohl v budoucnu zkusit modnout RAM na V3. Tech se porad jeste vsude vali mraky, takze by me pripadne zniceni karty nemuselo moc mrzet. Spis jde o to, kde sehnat co nejrychlejsi SD/SGRAM.


//edit:
Tak se zda, ze tahle zavada nevznikla jen tak nahodou. S nejvyssi pravdepodobnosti kartu poskodil nekdo z predchozich majitelu pri sundavani chladice. ps47|
Mozna by to slo opravit i bez nutnosti odpajet GPU... Ted je spis otazka, jestli ty spoje na okraji GPU maji vliv na funkcnost.
Obrázek
T613
Senior member
Příspěvky: 961
Registrován: čtv kvě 20, 2004 12:02 am

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od T613 »

Na ebayi jsem kdysi videl prodavat nove samotne VSA svaby, poku by jsi mel opravovat takto poskozenou V5 6000 tak mozna se to vyplati. Na tohle bych se vyprdl, je to klasicka prace "premek podlaha". Takto orypanych grafik jsem mel v ruce hodne, hlavne sundat chladic (ktery je kazdemu z 95% na nic) a karta je total kaput.

Obrázek
socket
Příspěvky: 1139
Registrován: stř črc 18, 2007 12:13 am
Bydliště: Myjavske kopanice

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od socket »

oscar ponuka dost hruby mod (obsahujuci aj 128MB mod) na ebay za 425 eur. v podstate nezostane kamen na kameni (v tomto pripade originalne cipy na pcb) :D
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3300 Toshiba 6ns)
3Dfx Voodoo 4 4500 PCI (3700 Samsung 6ns)
AMD Opteron 800MHz/256kb PGA754 0147 [nov 2001]
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: V5 AGP - artefakty / 128MB mod

Příspěvek od havli »

Jo, tyhle jeho mody jsou spicka... ale taky si to necha hodne dobre zaplatit. Staci kounout na napajeci kabel k V5 6k za 60e. :D

Kazdopadne ja uvazuju, ze bych mozna koupil nekde par nahradnich VSA chipu a nechal prepajet ten zniceny na karte viz vyse. Se soucasnyma cenama V5 uz to zase zacina davat smysl. Akorat nevim, jestli se necha kombinovat revize 320 a 220. Na V5 5500 je standardne 220, ale k sehnani jsou spis 320. A v ramci uspor by mi stacilo prehodit jen primarni.
Odpovědět