Stránka 1 z 1

NV1

Napsal: pon led 29, 2007 12:10 am
od no-X

Napsal: úte úno 13, 2007 3:11 pm
od -HoNY-
Zkoušel ji někdo u nás rozjet?

Napsal: úte úno 13, 2007 6:39 pm
od swarm
Patřim mezi těch pár lidí, co na tom rozběhlo emulátor Direct3D od Diamondu. Běželo to pomalu a chybělo filtrování textur a dokonce (!!) i korekce perspektivy. Např Monster Truck Madness 1 mělo asi 20fps. Ten převod na triangly tomu moc asi nevyhovoval. Teď ji má ve sbírce gl_storm.

Napsal: čtv úno 15, 2007 11:36 pm
od wolf00
tohle je nejaky praded pro rivu 128/zx ?

Napsal: sob úno 17, 2007 11:02 am
od wizzy
Ale pánové, každý nějak začínal a zrovna tohle bych nVidii vyčítal co nejméně. (Nemůžu uvěřit, že se jich zastávám, já fanATik!! :shock: ) No koneckonců, ať mluví nejpovolanější z povolaných:

Kód: Vybrat vše

Kartu s čipem nV1 vyráběla společnost Diamond pod názvem Edge 3D a nešlo o ledajaký kus hardwaru. Krom 2D a 3D grafiky obsahovala karta i 16 bitovou 32 kanálovou zvukovou kartu s hardwarovým MIDI-syntetizérem. Tedy kompletní řešení pro hry na jedné kartě. A jelikož karta byla stavěná na hry původně určené pro konzole SEGA, byla doplněna i o gamepad ze SEGA Saturnu. Přesto, že tento projekt vypadal více než slibně, byl odepsán dříve, než se karty začaly prodávat. Příčinou nebyl nikdo jiný, než sám velký Microsoft se svým přicházejícím API Direct 3D. To totiž bylo s kartou naprosto nekompatibilní. Základem vycházelo z polygonů (podle profesionálního SGI OpenGL), kdežto nV1 (kvůli kompatibilitě s trháky od Segy) používalo tzv. "Quadratic Texture Map System" (obraz byl vytvářen ze čtvercových textur s možností zaoblení hran).
(Mimochodem, no-X, bude se s mainpage ještě někdy něco dít? A trefil jsem se na 40 021 návštěvníka, nemáte někdo přímý zásah na 40 000? :) )

Napsal: sob úno 17, 2007 11:32 am
od no-X
Někdy něco ano.

//edit swarm: OT přesunuto sem ->

Napsal: pon úno 19, 2007 10:16 pm
od wolf00
ok co trochu tech infa o nv1? podporuje jen software rendering nebo i neco jineho?

Napsal: pon úno 19, 2007 10:35 pm
od swarm
No jasně že jo...jenom proto, že to nefiltruje textury, tak to neznamená, že to neni 3D akcelerátor ;-)

Napsal: pon úno 19, 2007 10:39 pm
od Oblak
swarm píše:No jasně že jo...jenom proto, že to nefiltruje textury, tak to neznamená, že to neni 3D akcelerátor ;-)
spekulativní.....zamítá se :D :)

Napsal: pon úno 19, 2007 10:53 pm
od no-X
Mezi námi, on 3D akcelerátor vlastně ani není o texturingu, že... akcelerátorů, který s texturou vůbec neuměly pracovat, taky zrovna málo nebylo...