Stránka 4 z 14
Napsal: pon kvě 23, 2005 4:30 pm
od wolf00
noxi budes mit neco proti kdyby tu byl na smetisti tema o vyrobcich vga karet ?
Napsal: pon kvě 23, 2005 4:52 pm
od no-X
Tím myslíš třeba Asus, MSI, Chaintech, Sapphire atp.? Nebo co?

Sice se to sem moc nehodí, ale budiž. Až téma umře, může se smazat.
Napsal: pon kvě 23, 2005 7:01 pm
od wolf00
jj presne tak
Napsal: pon kvě 23, 2005 10:03 pm
od B@RT
http://www.cdr.cz/a/14204
po kliknutí se obrázek zvětší ten chladič je brutal

Napsal: pon kvě 23, 2005 11:49 pm
od DOC_ZENITH/XAN
Pěknej chlaďič. Ale hroznej větrák. Chtělo to větší, tohle bude hroznej randál.
Co taky furt nadělaj s tím, že to zabere více slotů. Já jsem si na grafárnu přidělal chladič z CPU a zabere mi 3 sloty a vůbec mi to nevadí. Hold slušně uchladit NV40 rev A1 na 433 mhz s vlotáží zvýšenou na 1.5v není legrace. Teď full load 68C°, s originálem 96C°.
Taky tam mohli dát tu OC ultru, přeci jen ta GT má 350mhz a to už je málo. A tyhle karty s SLI na jedný kartě maj špatnej OC potenciál.
Nemáte taky takovej pocit, že se poslední dobou něak zastavil vývoj. No, už asi rok tady máme X850Xt a 6800ultru a jako nic novýho. ATI moc pokrok od dob RAD9700pro neudělalo. Něco jo, ale nic zásadního. Nvidia se svou prohnilou FX to radši nebudu komentovat. A pak NV40, která je silná, ale má spoustu chyb. A teď ta G70 to taky teda žádnej převrat, víc pipelines, no to je toho. A ten Fudo bude asi taky jen velká bublina. Chtělo by to něco zásadního, ne tuhle pomalou evoluci.
Napsal: pon kvě 23, 2005 11:56 pm
od no-X
XAN píše:
Nemáte taky takovej pocit, že se poslední dobou něak zastavil vývoj. No, už asi rok tady máme X850Xt a 6800ultru a jako nic novýho. ATI moc pokrok od dob RAD9700pro neudělalo. Něco jo, ale nic zásadního. Nvidia se svou prohnilou FX to radši nebudu komentovat. A pak NV40, která je silná, ale má spoustu chyb. A teď ta G70 to taky teda žádnej převrat, víc pipelines, no to je toho. A ten Fudo bude asi taky jen velká bublina. Chtělo by to něco zásadního, ne tuhle pomalou evoluci.
Asi nesleduješ situaci s VPU Xenos (R500)

To je podle mě největší revoluce, jaká tu zatím byla. R9700 nebo GF3 neznamenají nic oproti tomuhle počinu. Osobně vidím mezi R520 a R500 větší rozdíl, než mezi GF3 a R520

Bohužel bude trvat min. rok a půl, než se to v podobě R600 objeví v PC podobě (a snad neosekaný).
Napsal: úte kvě 24, 2005 2:25 am
od DOC_ZENITH/XAN
Já to moc nechápu. Teda nechápu konkrétně ten R500. Co je to sakra zač 10MB EDRAM? Takže rychlá paměť pro framebuffer. Ale furt nechápu, čemu to pomůže? Vždyť na 1600x1200 současná technologie framebufferu stačí a velká rozlišení se do těch 10mb nevejdou. No jak tak koukám na to, co jsem napsal, asi jsem v tom furt trochu lama
/OT.
Napsal: úte kvě 24, 2005 6:49 am
od B@RT
to víš musí to vždy dávkovat po kouskách (aby bylo o čem mluvit) a pak to vipadá jako že to pořád stejný.
řada FX: FX 5800 byla ustřel (ještě ty paměti na tu dobu) ale FX 5900 nebyla podle mě špatná řada (FX 5200, 5700Ultra, 5900SP, 5900Ultra) měli co nabídnout a vůči třeba GF 4 4600Ti sem si výkonově pomohl
Napsal: úte kvě 24, 2005 9:18 am
od no-X
XAN píše:Já to moc nechápu. Teda nechápu konkrétně ten R500. Co je to sakra zač 10MB EDRAM? Takže rychlá paměť pro framebuffer. Ale furt nechápu, čemu to pomůže? Vždyť na 1600x1200 současná technologie framebufferu stačí a velká rozlišení se do těch 10mb nevejdou. No jak tak koukám na to, co jsem napsal, asi jsem v tom furt trochu lama
/OT.
Zdaleka nejde jen o frame-buffer. Xenos se skládá ze dvou částí. Grafickýho jádra (unified shader architecture - 48 shader units, každá se skládá ze 3 ALUs, texturovací jednotky, paměťový řadič...) a druhá část je EDRAM (tu vyrábí NEC), ale přímo na ní je ještě naplácnuto 192 procesorů/logic units (zeleně), který mají na starost všechny operace náročný na paměťovou propustnost (256 GB/s mezi těmito lgoc units a EDRAM). Tzn. že operace jako antialiasing/multisampling (jehož limitem je z cca 90% hrdlo mezi z-bufferem a ROPs (tzn. paměťrová sběrnice); tady máme vlastní sběrnici (logic units/EDRAM) vyhrazenou pro tyto účely (která je ještě téměř 12x rychlejší, než sběrnice mezi grafickou pamětí a jádrem), takže FSAA 4x je prováděn téměř bez ztráty výkonu (efektivita 95-99%).
Zmíněný logic units provádějí z-testy (klíčový právě pro multisampling), potom alpha blending, blending AA vzorků na výsledný pixel, stencil operace, prostě vše co se týká operací náročných na paměťovou sběrnici a antialiasingu.
Napsal: úte kvě 24, 2005 7:19 pm
od DOC_ZENITH/XAN
To No-X: Dík za vysvětlení, teď už to vypadá zajímavějc, ale tohle je příliš vzdálená budoucnost. Mám trochu strach, že se do tý doby přestěhuje zbytek her na konzole a bude to. Ut2007 bude takovej pohřeb, tak pěkná hra a mi si jí zahrajem 800x600 low detail - už to vidím.
To B@RT: Já jsem byl (ne)šťastnym vlastníkem Fx5900xt a perfektní kousek OC na 515 jádro a 970 paměť a říkal jsem si jaká je to bomba, ale byl to křáp. To co zvládala má bývalá Ti4200 @ 4600 v 800x600 s shadery 1.1 ta slavná FX v 1024x768 se shadery 2.0 nedala.(3D marky neberu v potaz, to není hra) Třeba Doom3 s Ti na 800x600 úplná libovka, hlavně to stabilní fps. Fx tam měla dobrej průměr ale v obtížných scénách v 1024x768 výkon padal takže ta Ti kolýsala třeba mezi 45-25fps ale FX mezi 75-20 fps a to je horší výkon. Halo = to samý, při použití shaderu 2.0 jsem občas měl v 1024x768 propady a to nestrpím. A korunu tomu všemu nasadil Ut2004, kterej v 1024x768 šel na Ti líp, protože byla míň náročná na CPU a já měl jen "slabej XP 2800+" a tak šla do měsíce z domu a už ji nechci vidět.
Napsal: úte kvě 24, 2005 7:31 pm
od B@RT
já mam Ultru 5900 (256MB RAM) už když vyšla tak všude psali minimum 3GHZ procesor, proto je možné že ti to kolísá, jinak hraju vše v 1280*1024 (dnes už bez vyhlazování) a vše mě makalo (doom na druhé nejvyšší detaily) nevim v čem byl u tebe problem ale já jsem spokojen (kartu ještě mam) protože mam ultru netaktoval jsem tak moc 474/950 pak sem se už bál. předtim jsem měl první 4600Ti a byl jsem také spokojen ale pak vyšli dx9 hry (hlavně NFS Underground) který sice makaly ale v porovnání s dx9 kartymi vypadaly strašně proto jsem ji prodal (ještě výhodně)
Napsal: úte kvě 24, 2005 7:46 pm
od no-X
XAN: Ono se říká, že nVidie jsou na Doom III dobrý, jenže je to pravda jenom z části. FXky dávaj v D3 horší výsledky, než tehdejší konkurenční Radeony. Dneska už moc testů na FXkách není, ale sám jsem si to ověřil a dneska jsem náhodou narazil na další důkaz:

Napsal: úte kvě 24, 2005 7:52 pm
od ps47
..dalsi dukaz ze ked FX,tak len 3D

Napsal: úte kvě 24, 2005 7:56 pm
od no-X
Úplně bych FX neschazoval, 2D jádro měla lepší a rychlejší, než GF6 a navíc byla funkční (co bylo napsáno na krabici, to karta podporovala

)
Napsal: úte kvě 24, 2005 7:58 pm
od B@RT
no já vám testy neberu prostě osobně jsem tu kartu měl (mam) a hry hraju. V testech se ledacos schová a moc jim už nevěřim, jaká v testech byla 3Dfx? Je to složité peníze hýbou světem co si budem nalhávat, vždy jsem věřil testum iDnes (v MF Dnes) od doby co si je naše firma zaplatila a náš výrobek byl první.

Napsal: úte kvě 24, 2005 7:58 pm
od wizzy
no-X píše:... a navíc byla funkční (co bylo napsáno na krabici, to karta podporovala

)
A to je jako super výhoda? To by měla být samozřejmost!
Ale jako vtip jinak dobrý

Napsal: úte kvě 24, 2005 7:59 pm
od ps47
ps47 píše:..dalsi dukaz ze ked FX,tak len 3D

..3D-FX

Napsal: úte kvě 24, 2005 8:15 pm
od no-X
ps47: Já to tak chápal, to 2D nebyla analogie, ale náhoda
wizzy: ehm. Já to myslel vážně. GF6800 má uvedenu HW akceleraci WMV, HD-WMV a MPEG4. A já vím co s tim je

Já vím co s tim je

Je to ROZBITÝ

Napsal: úte kvě 24, 2005 8:43 pm
od DOC_ZENITH/XAN
A ještě taková jednohubka. Zkoušel tu někdo s NV40 přepnout filtrování na use nearest point? Třeba v powerstripu? Já to jen tak pro zajímavost dělal na starších kartách, je to hnus, ale trošku výkonu to oproti binilear přidá. Tak jsem to zapnul na NV40 a to vám řeknu, při přepnutí do 3D nastal absolutní zkrat. Okamžitej blackscreen a zkrat na celé 12v větvi, všechny disky spadly a byl jsem rád, že jsem nešel reklamovat. Fakt hrůza. To by na mě asi čuměli, kdybych to šel reklamovat s tím, že se karta vyzkratovala po vypnutí binilearní filtru.

Ty nefunkční 2D funkce naštěstí nepoužívám, ale s touhle kartou jsem výkonostně spokojenej. Tak mimochodem při vypnutí pipelines na 4x pixel a 1x vertex dá vyžší výkon, než ta FX, toť ode mne vše na téma FX.
Napsal: pon kvě 30, 2005 1:33 pm
od no-X
http://www.hardwarezone.com/articles/vi ... cid=3&pg=1
brutální kus křemíku
According to our sources, the card is hot, so hot that we did not managed to even perform a live run. The card is obviously damaged due to heat and upon closer inspection, we saw brown burnt marks around the card, near the PCI Express connector and even at the fan plug. The 10-layer PCB which holds the GPU also suffered heat damage and we saw blistering of the PCB at areas near the GPU.
