Největší shit od nVidie?
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tím myslíš třeba Asus, MSI, Chaintech, Sapphire atp.? Nebo co?
Sice se to sem moc nehodí, ale budiž. Až téma umře, může se smazat.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Pěknej chlaďič. Ale hroznej větrák. Chtělo to větší, tohle bude hroznej randál.
Co taky furt nadělaj s tím, že to zabere více slotů. Já jsem si na grafárnu přidělal chladič z CPU a zabere mi 3 sloty a vůbec mi to nevadí. Hold slušně uchladit NV40 rev A1 na 433 mhz s vlotáží zvýšenou na 1.5v není legrace. Teď full load 68C°, s originálem 96C°.
Taky tam mohli dát tu OC ultru, přeci jen ta GT má 350mhz a to už je málo. A tyhle karty s SLI na jedný kartě maj špatnej OC potenciál.
Nemáte taky takovej pocit, že se poslední dobou něak zastavil vývoj. No, už asi rok tady máme X850Xt a 6800ultru a jako nic novýho. ATI moc pokrok od dob RAD9700pro neudělalo. Něco jo, ale nic zásadního. Nvidia se svou prohnilou FX to radši nebudu komentovat. A pak NV40, která je silná, ale má spoustu chyb. A teď ta G70 to taky teda žádnej převrat, víc pipelines, no to je toho. A ten Fudo bude asi taky jen velká bublina. Chtělo by to něco zásadního, ne tuhle pomalou evoluci.
Co taky furt nadělaj s tím, že to zabere více slotů. Já jsem si na grafárnu přidělal chladič z CPU a zabere mi 3 sloty a vůbec mi to nevadí. Hold slušně uchladit NV40 rev A1 na 433 mhz s vlotáží zvýšenou na 1.5v není legrace. Teď full load 68C°, s originálem 96C°.
Taky tam mohli dát tu OC ultru, přeci jen ta GT má 350mhz a to už je málo. A tyhle karty s SLI na jedný kartě maj špatnej OC potenciál.
Nemáte taky takovej pocit, že se poslední dobou něak zastavil vývoj. No, už asi rok tady máme X850Xt a 6800ultru a jako nic novýho. ATI moc pokrok od dob RAD9700pro neudělalo. Něco jo, ale nic zásadního. Nvidia se svou prohnilou FX to radši nebudu komentovat. A pak NV40, která je silná, ale má spoustu chyb. A teď ta G70 to taky teda žádnej převrat, víc pipelines, no to je toho. A ten Fudo bude asi taky jen velká bublina. Chtělo by to něco zásadního, ne tuhle pomalou evoluci.
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Asi nesleduješ situaci s VPU Xenos (R500)XAN píše: Nemáte taky takovej pocit, že se poslední dobou něak zastavil vývoj. No, už asi rok tady máme X850Xt a 6800ultru a jako nic novýho. ATI moc pokrok od dob RAD9700pro neudělalo. Něco jo, ale nic zásadního. Nvidia se svou prohnilou FX to radši nebudu komentovat. A pak NV40, která je silná, ale má spoustu chyb. A teď ta G70 to taky teda žádnej převrat, víc pipelines, no to je toho. A ten Fudo bude asi taky jen velká bublina. Chtělo by to něco zásadního, ne tuhle pomalou evoluci.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
Já to moc nechápu. Teda nechápu konkrétně ten R500. Co je to sakra zač 10MB EDRAM? Takže rychlá paměť pro framebuffer. Ale furt nechápu, čemu to pomůže? Vždyť na 1600x1200 současná technologie framebufferu stačí a velká rozlišení se do těch 10mb nevejdou. No jak tak koukám na to, co jsem napsal, asi jsem v tom furt trochu lama
/OT.
/OT.
- B@RT
- Příspěvky: 1484
- Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
- Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
- Kontaktovat uživatele:
to víš musí to vždy dávkovat po kouskách (aby bylo o čem mluvit) a pak to vipadá jako že to pořád stejný.
řada FX: FX 5800 byla ustřel (ještě ty paměti na tu dobu) ale FX 5900 nebyla podle mě špatná řada (FX 5200, 5700Ultra, 5900SP, 5900Ultra) měli co nabídnout a vůči třeba GF 4 4600Ti sem si výkonově pomohl
řada FX: FX 5800 byla ustřel (ještě ty paměti na tu dobu) ale FX 5900 nebyla podle mě špatná řada (FX 5200, 5700Ultra, 5900SP, 5900Ultra) měli co nabídnout a vůči třeba GF 4 4600Ti sem si výkonově pomohl
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
XAN píše:Já to moc nechápu. Teda nechápu konkrétně ten R500. Co je to sakra zač 10MB EDRAM? Takže rychlá paměť pro framebuffer. Ale furt nechápu, čemu to pomůže? Vždyť na 1600x1200 současná technologie framebufferu stačí a velká rozlišení se do těch 10mb nevejdou. No jak tak koukám na to, co jsem napsal, asi jsem v tom furt trochu lama
/OT.

Zdaleka nejde jen o frame-buffer. Xenos se skládá ze dvou částí. Grafickýho jádra (unified shader architecture - 48 shader units, každá se skládá ze 3 ALUs, texturovací jednotky, paměťový řadič...) a druhá část je EDRAM (tu vyrábí NEC), ale přímo na ní je ještě naplácnuto 192 procesorů/logic units (zeleně), který mají na starost všechny operace náročný na paměťovou propustnost (256 GB/s mezi těmito lgoc units a EDRAM). Tzn. že operace jako antialiasing/multisampling (jehož limitem je z cca 90% hrdlo mezi z-bufferem a ROPs (tzn. paměťrová sběrnice); tady máme vlastní sběrnici (logic units/EDRAM) vyhrazenou pro tyto účely (která je ještě téměř 12x rychlejší, než sběrnice mezi grafickou pamětí a jádrem), takže FSAA 4x je prováděn téměř bez ztráty výkonu (efektivita 95-99%).
Zmíněný logic units provádějí z-testy (klíčový právě pro multisampling), potom alpha blending, blending AA vzorků na výsledný pixel, stencil operace, prostě vše co se týká operací náročných na paměťovou sběrnici a antialiasingu.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
To No-X: Dík za vysvětlení, teď už to vypadá zajímavějc, ale tohle je příliš vzdálená budoucnost. Mám trochu strach, že se do tý doby přestěhuje zbytek her na konzole a bude to. Ut2007 bude takovej pohřeb, tak pěkná hra a mi si jí zahrajem 800x600 low detail - už to vidím.
To B@RT: Já jsem byl (ne)šťastnym vlastníkem Fx5900xt a perfektní kousek OC na 515 jádro a 970 paměť a říkal jsem si jaká je to bomba, ale byl to křáp. To co zvládala má bývalá Ti4200 @ 4600 v 800x600 s shadery 1.1 ta slavná FX v 1024x768 se shadery 2.0 nedala.(3D marky neberu v potaz, to není hra) Třeba Doom3 s Ti na 800x600 úplná libovka, hlavně to stabilní fps. Fx tam měla dobrej průměr ale v obtížných scénách v 1024x768 výkon padal takže ta Ti kolýsala třeba mezi 45-25fps ale FX mezi 75-20 fps a to je horší výkon. Halo = to samý, při použití shaderu 2.0 jsem občas měl v 1024x768 propady a to nestrpím. A korunu tomu všemu nasadil Ut2004, kterej v 1024x768 šel na Ti líp, protože byla míň náročná na CPU a já měl jen "slabej XP 2800+" a tak šla do měsíce z domu a už ji nechci vidět.
To B@RT: Já jsem byl (ne)šťastnym vlastníkem Fx5900xt a perfektní kousek OC na 515 jádro a 970 paměť a říkal jsem si jaká je to bomba, ale byl to křáp. To co zvládala má bývalá Ti4200 @ 4600 v 800x600 s shadery 1.1 ta slavná FX v 1024x768 se shadery 2.0 nedala.(3D marky neberu v potaz, to není hra) Třeba Doom3 s Ti na 800x600 úplná libovka, hlavně to stabilní fps. Fx tam měla dobrej průměr ale v obtížných scénách v 1024x768 výkon padal takže ta Ti kolýsala třeba mezi 45-25fps ale FX mezi 75-20 fps a to je horší výkon. Halo = to samý, při použití shaderu 2.0 jsem občas měl v 1024x768 propady a to nestrpím. A korunu tomu všemu nasadil Ut2004, kterej v 1024x768 šel na Ti líp, protože byla míň náročná na CPU a já měl jen "slabej XP 2800+" a tak šla do měsíce z domu a už ji nechci vidět.
- B@RT
- Příspěvky: 1484
- Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
- Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
- Kontaktovat uživatele:
já mam Ultru 5900 (256MB RAM) už když vyšla tak všude psali minimum 3GHZ procesor, proto je možné že ti to kolísá, jinak hraju vše v 1280*1024 (dnes už bez vyhlazování) a vše mě makalo (doom na druhé nejvyšší detaily) nevim v čem byl u tebe problem ale já jsem spokojen (kartu ještě mam) protože mam ultru netaktoval jsem tak moc 474/950 pak sem se už bál. předtim jsem měl první 4600Ti a byl jsem také spokojen ale pak vyšli dx9 hry (hlavně NFS Underground) který sice makaly ale v porovnání s dx9 kartymi vypadaly strašně proto jsem ji prodal (ještě výhodně)
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
XAN: Ono se říká, že nVidie jsou na Doom III dobrý, jenže je to pravda jenom z části. FXky dávaj v D3 horší výsledky, než tehdejší konkurenční Radeony. Dneska už moc testů na FXkách není, ale sám jsem si to ověřil a dneska jsem náhodou narazil na další důkaz:




If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Úplně bych FX neschazoval, 2D jádro měla lepší a rychlejší, než GF6 a navíc byla funkční (co bylo napsáno na krabici, to karta podporovala
)
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- B@RT
- Příspěvky: 1484
- Registrován: stř pro 22, 2004 9:41 pm
- Bydliště: Orlí Hnízdo - Lomnice n. Pop.
- Kontaktovat uživatele:
no já vám testy neberu prostě osobně jsem tu kartu měl (mam) a hry hraju. V testech se ledacos schová a moc jim už nevěřim, jaká v testech byla 3Dfx? Je to složité peníze hýbou světem co si budem nalhávat, vždy jsem věřil testum iDnes (v MF Dnes) od doby co si je naše firma zaplatila a náš výrobek byl první. 
- wizzy
- Quiz master
- Příspěvky: 1729
- Registrován: pon kvě 03, 2004 11:39 am
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
A to je jako super výhoda? To by měla být samozřejmost!no-X píše:... a navíc byla funkční (co bylo napsáno na krabici, to karta podporovala)
Ale jako vtip jinak dobrý
Naposledy upravil(a) wizzy dne úte kvě 24, 2005 8:05 pm, celkem upraveno 1 x.
W.I.Z.Z.Y. : Wolframový Inteligentní Zabíjecí Záludný Yankee
Core2DUO E4300 (1.8@2.8GHz), Zalman CNPS7700-AlCu, Asus P5W-DH Deluxe, 3GB DDR2, 2x1TB WD Black, DVD-R/W LG GSA-H55L + GSA H12N, ATi HD4850, Thermalright HR-03GT, V2 12MB Dragon, HP LP2475w 24", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast PxDVR3200 H, Cambridge SW 5.1, Enermax Liberty ELT 500AWT a tak...
Core2DUO E4300 (1.8@2.8GHz), Zalman CNPS7700-AlCu, Asus P5W-DH Deluxe, 3GB DDR2, 2x1TB WD Black, DVD-R/W LG GSA-H55L + GSA H12N, ATi HD4850, Thermalright HR-03GT, V2 12MB Dragon, HP LP2475w 24", SB X-Fi Fatal1ty, Leadtek Winfast PxDVR3200 H, Cambridge SW 5.1, Enermax Liberty ELT 500AWT a tak...
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
ps47: Já to tak chápal, to 2D nebyla analogie, ale náhoda 
wizzy: ehm. Já to myslel vážně. GF6800 má uvedenu HW akceleraci WMV, HD-WMV a MPEG4. A já vím co s tim je
Já vím co s tim je
Je to ROZBITÝ 
wizzy: ehm. Já to myslel vážně. GF6800 má uvedenu HW akceleraci WMV, HD-WMV a MPEG4. A já vím co s tim je
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
A ještě taková jednohubka. Zkoušel tu někdo s NV40 přepnout filtrování na use nearest point? Třeba v powerstripu? Já to jen tak pro zajímavost dělal na starších kartách, je to hnus, ale trošku výkonu to oproti binilear přidá. Tak jsem to zapnul na NV40 a to vám řeknu, při přepnutí do 3D nastal absolutní zkrat. Okamžitej blackscreen a zkrat na celé 12v větvi, všechny disky spadly a byl jsem rád, že jsem nešel reklamovat. Fakt hrůza. To by na mě asi čuměli, kdybych to šel reklamovat s tím, že se karta vyzkratovala po vypnutí binilearní filtru.
Ty nefunkční 2D funkce naštěstí nepoužívám, ale s touhle kartou jsem výkonostně spokojenej. Tak mimochodem při vypnutí pipelines na 4x pixel a 1x vertex dá vyžší výkon, než ta FX, toť ode mne vše na téma FX.
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
http://www.hardwarezone.com/articles/vi ... cid=3&pg=1
brutální kus křemíku

brutální kus křemíku
According to our sources, the card is hot, so hot that we did not managed to even perform a live run. The card is obviously damaged due to heat and upon closer inspection, we saw brown burnt marks around the card, near the PCI Express connector and even at the fan plug. The 10-layer PCB which holds the GPU also suffered heat damage and we saw blistering of the PCB at areas near the GPU.

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
