Jo takže ta už je součástí teselace? K čemu je ale potom teda ten "Displacement mapping" , jsem myslel, že ten právě dělá tohle ala dle textury k tomu určený dovede vytvořit vrcholy.no-X píše:DOC_ZENITH/XAN: Teselace může vytvářet i detailnější modely. To co bylo plackou, může proměnit v libovolně tvarovaný povrch - na to stačí textura, ze které se načtou údaje o výšce
DX11 hardware
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
displacement mapping je v podstatě jedna z metod teselace...
on se dosud moc nepoužíval, protože šlo buď o ne úplně standardní metody
(třeba u G7x), nebo o komplikované řešení, nebo to bylo velmi pomalé... teď je to součástí DX a díky tesselátoru i rychlé
on se dosud moc nepoužíval, protože šlo buď o ne úplně standardní metody
(třeba u G7x), nebo o komplikované řešení, nebo to bylo velmi pomalé... teď je to součástí DX a díky tesselátoru i rychlé
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- Certifikovaný fanATik
- Příspěvky: 889
- Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
- Bydliště: ne
- Kontaktovat uživatele:
Otázka ale zní, jak. Že se udělá nějaká textura, podle které se povrch zvlní (nicméně prezentace k tesselaci na HD 2000 tesselaci a displacement mapping odděluje), to je pochopitelné. Ale jak tomu tesselatoru říct, že emzákovi má udělat z těch malých výstupků na hlavě dlouhé bodliny, ale zároveň mu tímhle způsobem nevytáhnul nos? Prostě si nedovedu představit, jak tohle napíšeš do kódu...
-
- Certifikovaný fanATik
- Příspěvky: 889
- Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
- Bydliště: ne
- Kontaktovat uživatele:
Hmm. Takže samotná tesselace v tom smyslu, jak pojem používá ta prezentace k HD 2000, vlastně nedělá nic jiného, než že zaobluje hrany a až displacement mapping (což je ale taky forma tesselace, protože mění geometrický model) tam přidává ty drobné detaily...?
Nějak jsem do toho zabředl a dostávám se mimo rozsah, který jsem původně chtěl pokrýt
Nějak jsem do toho zabředl a dostávám se mimo rozsah, který jsem původně chtěl pokrýt
-
- Certifikovaný fanATik
- Příspěvky: 889
- Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
- Bydliště: ne
- Kontaktovat uživatele:
Můžu do článku odcitovat pasáž z "Dobrý večer, pane Staněk"? Konkrétně v takovémhle znění:
Jedna z možností teselace je využití, jehož koncept je podobný s DX8.1 N-Patches, ale i tak jde o zcela jinou úroveň (jak po stránce výsledné kvality, tak z hlediska nároků na výkon). N-Patches byla teselace statická využívající jeden algoritmus. Současná teselace umožňuje použít LOD, což znamená, že pro blízké objekty je použita vyšší úroveň, než pro vzdálené, což umožňuje soustředit výkon na zkvalitnění blízkých viditelných objektů, nikoli jím plýtvat na objekty, kterých si uživatel nevšimne. Tuhle funkci je schopen grafický čip ovládat zcela sám bez potřeby zásahu programátora, nejde tedy o žádné papírové vylepšení, které nakonec nikdo kvůli komplikacím nepoužije, naopak. Její přínos je možné vidět v současných hrách i DX11 demech. Pro DX11 teselaci též může být použita řada algoritmů, takže nehrozí vznik patvarů, kteří si možná někteří uživatelé pamatují z her při použití nevhodně aplikovaných N-Patches.
DX11 teselace si ale z N-Patches bere to dobré. Není třeba, aby hra byla od začátku vyvíjená s ohledem na teselaci - lze ji v jakékoli fázi vývoje doplnit, jak je to vidět na uvedených hrách. Právě možnost doplnění této technologie do již rozpracovaných her dělá z DX11 teselace snadno implementovatelnou technologii. Díky tomu nemusí uživatel čekat rok, nebo víc, než se dočká hry s podporou této novinky.
- no-X
- Administrátor
- Příspěvky: 6912
- Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To Mirek právě v redakci nebyl... Ale pan Staněk má teselaci rád, zvlášť pokud se má týkat her, které budou vydány až s Fermi
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
-
- Certifikovaný fanATik
- Příspěvky: 889
- Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
- Bydliště: ne
- Kontaktovat uživatele:
Mirkovi se moc nelíbí, že se odkazem na ten blogpost mícháme do no-Xovy přestřelky se Staňkem. Zatím jsem to upravil tak, že odkaz tam zůstal bez názvu blogpostu, takže se tam nevyskytuje slovo "Staněk" a čtenáře to tedy nebude tolik dráždit ke klikání.
Jinak si ale nedělám iluze o tom, že by Igor neměl výhrady k článku, pod kterým budeme podepsáni mj. my dva.
Jinak si ale nedělám iluze o tom, že by Igor neměl výhrady k článku, pod kterým budeme podepsáni mj. my dva.