Next-gen Games
Re: Next-gen Games
ale prdlajs, já nejsem žádnej internetovej pozér
V hitman série považuju atmosférou nejlepší první díl a hratelností zas Blood money. Absolution zkonzolovatěl a zfilmovatěl se stealthem pro efekt.
Do DE:HR jsem se nadšeně pustil (hernajs, vždyť jsem si tejden po vydání objednal originálku) a po 5-6 hodinách hraní začalo na té hře něco smrdět. Opět interakce s okolím ač se to nezdá je dost omezená, protože putujete z jedné cutscény do druhé (o tom jak mě neskutečně sral pseudochraplavej voiceacting hlavního hrdiny psát raději nebudu). Filmovost a epičnost, kterou vývojáři v komerčních hrách, serou snad všude a působí tak strašně kýčovitě a klišoidně, že se pak z toho cejtím jenom trapně. Třeba ty "úžasný" dialogy, kde můžete použít ten skill na přesvědčování (nemluvě o tom, kolikrát jste ho mohli za celou hru použít? ) A bossové nebo hlavní nepřítel? Nemá si hráč v tomhle titulu k nim vytvořit aspoň nějaký vztah? Prostě zbytečná a nezvládnutá filmovost a sterilnost.
Většina (!) hlavních misí je neskutečně stereotypní (dafuq Adolfik?). Nekritizuju systém "z bodu A do bodu B", ale obsah mezi těmi body, protože mě přijde, že jsem většinu času strávil skrčenej za kancelářským stolem v jedné hale nebo plížil se nějakým skladištěm. Sral mě systém baterií, sral mě neskutečnej nedostatek nábojů (DAFUQ?) a srali mě ty epické takedowny a sralo mě spoustu dalších věcí.
Jediné, co se mi líbilo, byl soundtrack, grafické ztvárnění a pár pasáží. Podruhé bych to už asi nerozehrál...
V hitman série považuju atmosférou nejlepší první díl a hratelností zas Blood money. Absolution zkonzolovatěl a zfilmovatěl se stealthem pro efekt.
Do DE:HR jsem se nadšeně pustil (hernajs, vždyť jsem si tejden po vydání objednal originálku) a po 5-6 hodinách hraní začalo na té hře něco smrdět. Opět interakce s okolím ač se to nezdá je dost omezená, protože putujete z jedné cutscény do druhé (o tom jak mě neskutečně sral pseudochraplavej voiceacting hlavního hrdiny psát raději nebudu). Filmovost a epičnost, kterou vývojáři v komerčních hrách, serou snad všude a působí tak strašně kýčovitě a klišoidně, že se pak z toho cejtím jenom trapně. Třeba ty "úžasný" dialogy, kde můžete použít ten skill na přesvědčování (nemluvě o tom, kolikrát jste ho mohli za celou hru použít? ) A bossové nebo hlavní nepřítel? Nemá si hráč v tomhle titulu k nim vytvořit aspoň nějaký vztah? Prostě zbytečná a nezvládnutá filmovost a sterilnost.
Většina (!) hlavních misí je neskutečně stereotypní (dafuq Adolfik?). Nekritizuju systém "z bodu A do bodu B", ale obsah mezi těmi body, protože mě přijde, že jsem většinu času strávil skrčenej za kancelářským stolem v jedné hale nebo plížil se nějakým skladištěm. Sral mě systém baterií, sral mě neskutečnej nedostatek nábojů (DAFUQ?) a srali mě ty epické takedowny a sralo mě spoustu dalších věcí.
Jediné, co se mi líbilo, byl soundtrack, grafické ztvárnění a pár pasáží. Podruhé bych to už asi nerozehrál...
-
- Certifikovaný fanATik
- Příspěvky: 889
- Registrován: ned pro 16, 2007 8:38 pm
- Bydliště: ne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
Bohužel pro tebe je to názor, který většina lidí nesdílí. Nevím, co je na "filmových" cutscenes špatného, podle mě to hře dodává část atmosféry.
Re: Next-gen Games
za poslední dobu vypíchnu jen jednu špatnou hru, Medal of Honor Warfighter - hra se nedala ani pořádně ovládat! Ale to je tak asi vše... (hru jsem po hodině zahodil)
naopak jsem se před nějakou dobou tady díky Adolfikovi naladil na notu, že každá nová hra kazí vše staré co bylo dobré a nehrál jsem dost dlouhou dobu vůbec nic (ani nezkusil), naštěstí ta doba pominula a vše je zas OK, hry mě baví a to je to hlavní...
takový Duke Nukem Forever, který nemá s Dukem 3D "nic společnýho", jsem hrál už několikrát a ta hra ve svý podstatě je strašně tupá a lineární ... ale pořád baví. A to je to hlavní, hra má bavit, to je to podstatné.
Něco jako, hra má checkpointy neee... no a co? Nedá se to snad díky tomu hrát? Je špatná? Ne, jen tam jsou prostě checkpointy. Někdo se přes něco takového prostě nepřenese. A tak dále...
naopak jsem se před nějakou dobou tady díky Adolfikovi naladil na notu, že každá nová hra kazí vše staré co bylo dobré a nehrál jsem dost dlouhou dobu vůbec nic (ani nezkusil), naštěstí ta doba pominula a vše je zas OK, hry mě baví a to je to hlavní...
takový Duke Nukem Forever, který nemá s Dukem 3D "nic společnýho", jsem hrál už několikrát a ta hra ve svý podstatě je strašně tupá a lineární ... ale pořád baví. A to je to hlavní, hra má bavit, to je to podstatné.
Něco jako, hra má checkpointy neee... no a co? Nedá se to snad díky tomu hrát? Je špatná? Ne, jen tam jsou prostě checkpointy. Někdo se přes něco takového prostě nepřenese. A tak dále...
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
http://www.shacknews.com/article/79782/ ... -questions
takze skrtaju vsetky stare frakcie, tzn, z povodneho sveta nezostane skoro nic.. co este neznamena ze to bude spatna hra, ale s povodnou seriou bude mat spolocne ozaj malo. nemozem povedat ze toto povazujem za dobry krok - novym hracom to bude sumafuk, a starych tymto mozu iba nastvat. zasa raz "inovacia za kazdu cenu" ktora sposobi viac skody ako uzitku.. skopirovat to, co fungovalo dobre, nieje hanba. hanba je nahradit to niecim novym, co az tak dobre nefunguje. vsakze microsoft.
takze skrtaju vsetky stare frakcie, tzn, z povodneho sveta nezostane skoro nic.. co este neznamena ze to bude spatna hra, ale s povodnou seriou bude mat spolocne ozaj malo. nemozem povedat ze toto povazujem za dobry krok - novym hracom to bude sumafuk, a starych tymto mozu iba nastvat. zasa raz "inovacia za kazdu cenu" ktora sposobi viac skody ako uzitku.. skopirovat to, co fungovalo dobre, nieje hanba. hanba je nahradit to niecim novym, co az tak dobre nefunguje. vsakze microsoft.
Re: Next-gen Games
Jo, proto se obvykle radsi ani nepoustim do debat. Vsechny nove hry jsou podle pametniku spatne, oni proste nechteji videt, ze hry jsou cim dal lepsi. Checkpointy nebo recovery jsou dobry priklad, temhle lidem hrozne vadi, ale lekarny, ktere magicky pridaji presne 25% (WTF??) zdravi a jsou 'nahodne' rozesete po celem levelu jim pripadaji ok. To je tak, kdyz se nekdo zasekne v urcite dobe. Konzole jsou prece zlo, nejlepsi hry byly v DOSu a pod. Jsem rad, ze se i tady nasel nekdo, kdo to vidi jinak/stejne jako ja.chosen píše:Něco jako, hra má checkpointy neee... no a co? Nedá se to snad díky tomu hrát? Je špatná? Ne, jen tam jsou prostě checkpointy. Někdo se přes něco takového prostě nepřenese. A tak dále...
Muj prvni 'poc' bylo Atari 800XE a nijak mi to nebrani mit dnes obe konzole a highend PC a dobre se u nich bavit.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
ja v principe proti novym hram niesom, pokial sa to dobre hra tak no problem, dokonca aj regenerujuce zdravie sa da prekusnut, ak to dava zmysel (napr Darkness2, Wolverine, Crysis atp). ale napr regenerujuca stihacka v Havx2 uz bola tak trochu silna kava. v kazdom pripade, automaticke doplnovanie zdravia odstranuje nutnost nejakeho health manazmentu, a vacsina starych hracov toto nevnima pozitivne - pretoze to JE zjednodusenie (tzv "dumbing down").
ad Thief4, urcite si zahram (dokonca, ako som uz spomenul, v podstate je to hra ktora ma konecne donuti k nakupu noveho hw), a sudy budem vynasat az potom - aj ked stale plati to co som povedal v predoslych postoch, vymenu voice actora, zmenu sveta a par dalsich veci nevnimam pozitivne.
btw, fajn ze sa este obcas zastavis
ad Thief4, urcite si zahram (dokonca, ako som uz spomenul, v podstate je to hra ktora ma konecne donuti k nakupu noveho hw), a sudy budem vynasat az potom - aj ked stale plati to co som povedal v predoslych postoch, vymenu voice actora, zmenu sveta a par dalsich veci nevnimam pozitivne.
btw, fajn ze sa este obcas zastavis
Re: Next-gen Games
Coz to ja jsem jeste porad kolem, ale vetsinou se tu resi uz jen prodeje a pod a k tomu nic nemam.
Mas sice pravdu, ze regenerujici stihacka je blbost, ale kdyby to bylo _realne_ ztvarnene, asi chapes, ze si moc nezahrajes, ne? Nebo by treba mela stihacka taky sbirat lekarnicky? Nedavno jsem dohral Halo (fantasticka serie, skvele knihy a sirsi universum, H3: ODST je best) a na Heroic (Legendary ani nema cenu zkouset ) jsem umiral asi vic, nez v ktere jine hre, vis proc? Protoze tam nejsou zadne lekarnicky a clovek se nechce porad krcit nekde v koute a cekat, az se mu dobije stit. Jako v Crysis a pod: "Stit se mi dobije, tomu Elitovi uz prece staci jen jedna rana, sakra je po me." Povazuju ten model za mnohem lepsi a _realnejsi_, nez nejake medkity. Je to takovy ten filmovy realismus, jako kdyz Bruce Willice dostane 3x za sebou tyci po hlave, pak porazi blondaka a skoci ze tretiho patra na beton, po cemz vsem je sice cely od krve, ale jen tak lehce napada na levou nohu. A to podle meho do her patri. S lekarnickama prave zadny health management nemas a pokud jsi ve 1st person dobry (a ja vcelku jsem), jsi defacto nesmrtelny i na vysoke obtiznosti. Kdyz ma hra autorecovery, ale Tvoje postava ma v porovnani s nejakym Doomem tak 15-20% zivotu, je to podstane vic motivujici abys hral presne, peclive a efektivne, zvlast, kdyz nevidis ze Ti zbyva presne 7% zivota, ale jen na Tebe tak vyhruzne blika HUD.
Samostatna kapitola je napr. tolik moderni (v PC komunite) nechut k ovladacum a uporna snaha hrat na mysi a klavesnici i hry designovane pro ovladac a pro K+M zcela nevhodne. "Prece o me nekde nerekne, ze jsem zdegenerovany konzolista!" A takhle bych mohl pokracovat o dalsich aspektech ale necham toho, protoze se tu uz zase zbytecne vykecavam a presne proto se do tehle debat obvykle nepoustim.
/edit:> Vlastne jo, jeste jednu posledni vec k tomu mam. Kdo plive na 90% herniho sveta, napr. nove hry, nebo konzole, nebo vse krome jednoho dvou zanru ktere ma oblibene, je u me stejny causal gamer jako nejaky pestitel ovci ve Farmville a tim padem se s nim tezko muzu shodnout.
Mas sice pravdu, ze regenerujici stihacka je blbost, ale kdyby to bylo _realne_ ztvarnene, asi chapes, ze si moc nezahrajes, ne? Nebo by treba mela stihacka taky sbirat lekarnicky? Nedavno jsem dohral Halo (fantasticka serie, skvele knihy a sirsi universum, H3: ODST je best) a na Heroic (Legendary ani nema cenu zkouset ) jsem umiral asi vic, nez v ktere jine hre, vis proc? Protoze tam nejsou zadne lekarnicky a clovek se nechce porad krcit nekde v koute a cekat, az se mu dobije stit. Jako v Crysis a pod: "Stit se mi dobije, tomu Elitovi uz prece staci jen jedna rana, sakra je po me." Povazuju ten model za mnohem lepsi a _realnejsi_, nez nejake medkity. Je to takovy ten filmovy realismus, jako kdyz Bruce Willice dostane 3x za sebou tyci po hlave, pak porazi blondaka a skoci ze tretiho patra na beton, po cemz vsem je sice cely od krve, ale jen tak lehce napada na levou nohu. A to podle meho do her patri. S lekarnickama prave zadny health management nemas a pokud jsi ve 1st person dobry (a ja vcelku jsem), jsi defacto nesmrtelny i na vysoke obtiznosti. Kdyz ma hra autorecovery, ale Tvoje postava ma v porovnani s nejakym Doomem tak 15-20% zivotu, je to podstane vic motivujici abys hral presne, peclive a efektivne, zvlast, kdyz nevidis ze Ti zbyva presne 7% zivota, ale jen na Tebe tak vyhruzne blika HUD.
Samostatna kapitola je napr. tolik moderni (v PC komunite) nechut k ovladacum a uporna snaha hrat na mysi a klavesnici i hry designovane pro ovladac a pro K+M zcela nevhodne. "Prece o me nekde nerekne, ze jsem zdegenerovany konzolista!" A takhle bych mohl pokracovat o dalsich aspektech ale necham toho, protoze se tu uz zase zbytecne vykecavam a presne proto se do tehle debat obvykle nepoustim.
/edit:> Vlastne jo, jeste jednu posledni vec k tomu mam. Kdo plive na 90% herniho sveta, napr. nove hry, nebo konzole, nebo vse krome jednoho dvou zanru ktere ma oblibene, je u me stejny causal gamer jako nejaky pestitel ovci ve Farmville a tim padem se s nim tezko muzu shodnout.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
jj, hry o realite niesu, to je jasne, ale stejne si neviem predstavit klasiky ako doom, half life a system shock2 bez lekarniciek, stimpackov a chipsov. princip "schytas pecku do xichtu, polka zdravia v cudu, otoc sa a bez najst lekarnicku" je skratka natrvalo prismazeny na mozog. ak mas regenerujuce zdravie, odpada napriklad nutnost zvysenej opatrnosti, pokial je armor/health nizsie ako je zdrave, tzn, schytal som to, kym sa nedoplnim tak postupujem opatrnejsie/pouzivam ine zbrane. ja mam toto napr rad, ked som okolnostami nuteny upravovat sposob hry tak, aby co najlepsie vyhovoval danej situacii. ale ako sa hovori, proti gustu ziaden disputat. a co sa stihaciek tyce, holt zamlada clovek musel misi dokocit pretym nez ho sejmuli..
controlery su vyborne na mortal kombat a spol, ale uprimne, cistokrvne FPS si dost dobre predstavit neviem, su skratka situacie kde mys s klavesnicou neprekonas.
controlery su vyborne na mortal kombat a spol, ale uprimne, cistokrvne FPS si dost dobre predstavit neviem, su skratka situacie kde mys s klavesnicou neprekonas.
Re: Next-gen Games
Souhlasim asi se vsim, co jsi napsal. Takove HL1,2 bych urcite predelavat nechtel, i kdyz pri x poslednich dohranich jsem sel poslepu a lekarny mel vypnute. Jen jsem rad, ze se to dnes uz do her necpe.
Ohledne controleru, ani tak mi neslo o bojovky jako o muj nejoblibenejsi zanr, 3rd person. Novejsi Tomb Raiders nebo treba serie PoP jsou na M+K zkratka uplne na hlavu. SpecOps:The Line jsem odehral na M+K, protoze jsem notoricky sniper, ale na kontroleru to slo skoro stejne dobre a po dvou misich bych si ani nevsiml. BTW, pro me bestovka za ani nevim kolik let, asi od Max Payne 1. Co se tyce nejakeho poklesu zdravi a nasledne opatrnosti, ten rozdil se schovava jinde. V Doom3 obcas nekdo vyskocil, v Killzone kosis nekonecne proudy nepratel bez oddechu. V prvnim se daly lekarny pochopit i vysvetlit, ve druhem by byly uplne mimo. Chapes co myslim? Neni FPS jako FPS.
Ohledne controleru, ani tak mi neslo o bojovky jako o muj nejoblibenejsi zanr, 3rd person. Novejsi Tomb Raiders nebo treba serie PoP jsou na M+K zkratka uplne na hlavu. SpecOps:The Line jsem odehral na M+K, protoze jsem notoricky sniper, ale na kontroleru to slo skoro stejne dobre a po dvou misich bych si ani nevsiml. BTW, pro me bestovka za ani nevim kolik let, asi od Max Payne 1. Co se tyce nejakeho poklesu zdravi a nasledne opatrnosti, ten rozdil se schovava jinde. V Doom3 obcas nekdo vyskocil, v Killzone kosis nekonecne proudy nepratel bez oddechu. V prvnim se daly lekarny pochopit i vysvetlit, ve druhem by byly uplne mimo. Chapes co myslim? Neni FPS jako FPS.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
jj, ako som povedal, niekde to sedi, niekde nie, pokial je to spravene dobre, nemam s tym problem.
som zvedavy ci mi napr checkpointy budu vadit pri poslednom Hitmanovi, ale kedze som aj tak zvyknuty davat misie jednym vrzom, tak s najvacsou pravdepodobnostou nie.
som zvedavy ci mi napr checkpointy budu vadit pri poslednom Hitmanovi, ale kedze som aj tak zvyknuty davat misie jednym vrzom, tak s najvacsou pravdepodobnostou nie.
-
- VIP
- Příspěvky: 641
- Registrován: stř čer 02, 2004 10:43 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
Já jsem tedy zastáncem starých dobrých lékáren, bohužel jsem ještě nenarazil na hru s autohealth, která by mě bavila. Z nových her už téměř nic nehraju, protože když mám kousek času a chuť si zahrát nakonec vždycky skončím u nějaké staré hry, která mě baví mnohem více.
Ale tím nemám nic proti novým hrám. Když to někoho baví...
Ale tím nemám nic proti novým hrám. Když to někoho baví...
ASUS P4T533-C, Pentium4 3,06 Ghz Northwood@3450 Mhz, 2048 MB Rimm, Radeon X1950 Pro, SB Live.
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
*3dfx Voodoo Banshee (powercolor)*
*3dfx Voodoo 2 SLI (powercolor)*
*3dfx Voodoo 3 3500TV*
*3dfx Voodoo 4 4500 AGP*
*3dfx Voodoo 5 5500 AGP*
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
posledny Wolverine bol v pohode, a tam ta regeneracia davala zmysel. aj v poslednom Wolfensteinovi sa to dalo prezit - tam mi ale dost vadila absencia manualnych savov. a tiez ohavna mys - ciastocne upravitelne cez konfiguraky, co som ale nanestastie zistil az tesne pred koncom hry.
Re: Next-gen Games
Hmm, tos mi pripomel, ze udelat funkcni mys v Dead Space byl taky zazitek na dost googleni. To jsem si zanadaval, ze nemam funkcni controller. Jeste mi ta debata s lekarnickami pripomela jednu /davnou/ udalost, datujici se az na pocatek CoD. Bavili jsme se s kamaradem o cerstvem dohrani a ja povidam, ze zvlast ke konci uz to bylo opravdu tuhe, ale o to vetsi zabava a jak dobry napad mi prijde, ze se objevila tak moderni /tehdy / hra ve ktere nejsou lekarny. On na me tak pochybovacne kouka a povida: Vzdyt jsou vsude, jak jsi je mohl prehlidnout? Nakonec jsme zjistili, ze hral na easy a ja na hard. Dohral jsem celou hru, aniz bych vedel, ze tam muzou byt lekarny a stejne to byla poradna zabava.
Re: Next-gen Games
taky se musím pochlubit, Quake II - hard obtížnost (nevím, jestli nemám nějakou špatnou verzi), extrémě jednoduché a počet nábojů na max po celou hru, až mě to překvapilo jak to bylo jednoduché, ale dobré
nedávno mi kamarád volal, hele ta hra je nějaká těžká, vůbec nemám náboje a pořád jsem mrtvej... říkám, že nevěřím... tak se k němu dostavím osobně a po načtení uložené pozice se nestačím divit a říkám "jakto, že nemáš žádný náboje, to není možný"
nedávno mi kamarád volal, hele ta hra je nějaká těžká, vůbec nemám náboje a pořád jsem mrtvej... říkám, že nevěřím... tak se k němu dostavím osobně a po načtení uložené pozice se nestačím divit a říkám "jakto, že nemáš žádný náboje, to není možný"
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
nejak mi unikla pointa.
Re: Next-gen Games
reakce na Rena a to, že quake II = lehká hra a kamarád i přesto měl problémy
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
ale stale tam chyba pointa - "nemal naboje, pretoze ....."
Re: Next-gen Games
We do not bleed. Therefore we do not empathise.
To nejlepsi ze stareho i noveho sveta.
To nejlepsi ze stareho i noveho sveta.
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Next-gen Games
neznie to spatne. a ak sa veci vyvinu tak ako sa pravdepodobne vyvinu, tak budem mat v predcasnom dochodku konecne cas si to aj zahrat.