Stránka 2 z 2

Napsal: čtv črc 20, 2006 10:19 pm
od ghost
a teraz je tomu inac?? sak graficka karta ma v 2D 1/4 spotreby oproti 3D rezimu, spotreba RAMky je oproti cipu zanedbatelna, na high-end gk 512MB je pri nicnerobeni okolo 3 - 4W, pri zatazi 15 - 17W

Napsal: čtv črc 20, 2006 10:24 pm
od Bob van Sikorski
3-4W? proc se mi tomu nechce verit. ale to ber jako recnicky obrat. ja osobne nechapu, proc by se grafika v GUI nemohla vejit do 1W. dyt od ni zas az tak moc nepotrebujes (pokud teda neprovozujes Aero/XGL).

Napsal: čtv črc 20, 2006 11:18 pm
od ghost
3-4W je spotreba cisto len 8-ich RAM modulov (GDDR3, 1.4GHz) pri nicnerobeni (cela gk ma okolo 20W)
1W grafika by mala problem plynulo zvecsit/zmensit okno, nie to este rozduchat animovany flash :lol:

Napsal: čtv črc 20, 2006 11:32 pm
od no-X
Rage XL (s 8MB) má ve 2D spotřebu do 1W, ve 3D pak do 1,5W...

Napsal: čtv črc 20, 2006 11:59 pm
od Bob van Sikorski
no-X píše:Rage XL (s 8MB) má ve 2D spotřebu do 1W, ve 3D pak do 1,5W...
tak a ted si ji predstav 64megovou a aspon 128bitovou (je nebo neni?). rekneme,z e by mohla mit spotrebu ve 2D cca 3W. Ale ta nase by byla vyrabena 80nm procesem. takze: imho spotreba 0,5W by i mohla stacit ;) minimalne i vzhledem k tomu, ze fujitsu umi 100mW obvodem dekodovat h.264:
jisty borec na cdr ( :twisted: ) píše:Fujitsu takto nízké spotřeby dosahuje použitím nově vyvinutého algoritmu, který oproti konvenčním metodám analýzy pohybujících se objektů ve scéně využívá stupňovitého rozpoznávání pohybu ve „scvrknutých“ verzích daných snímků. To mu umožnilo zjednodušit logiku kodeku na přibližně 2 milióny logických bran. Při pracovní frekvenci 54 MHz (paměť 108 MHz) si poradí s kompresí i dekompresí H.264 videa o rozlišení 720×576 při spotřebě do 100 mW.

Napsal: pát črc 21, 2006 8:04 am
od no-X
Rage XL má 64bit sběrnici, ale je myslím 128bitový. Pamatuju-li se dobře, je to směs Rage 128 (2D, video) a Rage PRO (3D). I když to 3D jádro je možná trochu jiný. Samozřejmě existovaly i 32bit verze.

Napsal: pát črc 21, 2006 12:14 pm
od swarm
TridentXP5 (4) má tušim ve 2D celý 1W a ve 3D tušim tak 4W....je to už starší kousek. 2 pixel pipeline a na jedné z nich je i pixel shader kompatibilní s DX8.1. V 3D Marku2001 měla tak kolem 3 tisíc bodů. Na všechnu práci krom her by to myslim bylo více než dobré. Mně se ten nápad přepínání mezi externí a integrovanou grafikou líbí. Sdílené grafiky v čipsetu taky stačí na všechno krom her.

Napsal: pát črc 21, 2006 12:34 pm
od -HoNY-
Bob van Sikorski píše:no ja osobne bych za idealni reseni povazoval to, kdyby clovek mohl mit v kompu "standardni" 512MB grafiku na urovni X1900/gf7900 a ta by bezela naplno pouze ve 3D. ve 2D by se nejen zpomalovalo GPU na (napr.) 100MHz a pameti na (napr.) 100MHz, vse doprovazeno prislusnym snozovanim napajecich napeti, ale take by se odpojovalo napajeni od nepotrebnych casti GPU a z pameti by se treba 7 z 8 pametovych cipu vypnulo a karta by tak jela na 64MB (byt i to je na 2D zbytecne moc :-)). tohle vsecko by samozrejme behalo dynamicky :twisted:
takova realiza je mozna, protoze vetsina chipu stenje sdili velkou cast zbernice. krome komunikcanich stavu (0 a 1) mai treti - stav vysoke impedance (Hi-Z). Ale tim stavem neodpojuji sve napajeci napeti. Dal bych vsem znamy priklad z minulosti:
Voodoo 5 ma 2 chipy - ve 3D jedou oba v 2D pouze jeden, ale presto oba topi (prvni podle zateze, druhy malo)

btw: takova otazka V5 je ve 2D VSA-100 + 32MB 128b nebo VSA-100 + 64MB 128b nebo VSA-100 + 32MB 256b a ve 3D 2xVSA-100 32MB 256b? a 64MB byl jen marketing ze?

Napsal: pát črc 21, 2006 1:15 pm
od ghost
ja mal raz i815G s int. grafikou a divx to dalo iba v okne, na full-screen to trhalo jak diva svina

Napsal: pát črc 21, 2006 1:17 pm
od no-X
-HoNY-: Jak na co, textury se kopírujou, ale frame-buffery jsou nezávislý, takže v přístupech do Z-bufferu a primárního frame-bufferu je V5 efektivně 256bitová (v přísutpech k textuře zas 128bit/32MB)

Co by mě ale zajímalo je, jestli by V5 mohla zvládat AFR.

Napsal: pát črc 21, 2006 1:47 pm
od Opty
ghost píše:ja mal raz i815G s int. grafikou a divx to dalo iba v okne, na full-screen to trhalo jak diva svina
i810 igp + divx + fullscreen = 8-) (~ pohodicka :D )

Napsal: pát črc 21, 2006 2:30 pm
od swarm
ghost píše:ja mal raz i815G s int. grafikou a divx to dalo iba v okne, na full-screen to trhalo jak diva svina
No, to se ale bavíme o úplně první generaci grafik integrovaných v čipsetu. I u toho Intelu to ušlo velký kus cesty. Třeba velmi stařičká i845G.. (IE 1) s videem už nemá vůbec žádné problémy. V podstatě na té grafice mi vadilo (z neherních featur) akorát, že neměla filtry pro roztahování obrazu na LVDS výstupu a že tam nebyl Dual Head. To se opravilo u IE2 a dneska už tu máš GMA900 a GMA950, na kterých jsem viděl lidi i hrát i celkem slušné hry třeba v 1024x768. Nějaké video už neni žádný problém. Třeba zrovna na obdobně rychlém Xpress200 (výkon =GMA900, ale je trochu víc kompatibilní) mi kamarád předváděl HD-WMV videa a problém nebyl.