Stránka 7 z 10

Napsal: ned dub 23, 2006 3:23 pm
od no-X
ps47 píše:ja ano.trufam si tvrdit ze sa este stale najde kopa ludi ktori si proste chcu do svojho (tezce zaplateneho,hi-end) agp kompu vrazit novu rychlu grafiku a kaslat na vsetko ostatne (ak sa rozhodnes menit aj ostatne komponenty,z puvodne maleho upgradiku za 8 litru sa stane financna samovrazda za dvacet...
To je právě problém číslo 2. Pochybuju, že karta vyrobená nákladem 1500 kusů o výkonu přetaktované GeForce 7900GT (navíc vybavená nadstandardními 512MB paměti) bude stát v našich končinách 8000 korun :roll:

Napsal: ned dub 23, 2006 4:14 pm
od ps47
..to suhlasim,nieco take je fakt overkill,ale RV560 nebo RV570 (pripadne x1800gto) by mohlo byt presne to po com agp-eckari tuzia: rychla, hi-end neosekana grafika (myslim ze par ludi zdiela moj nazor ze 128bit zbernica proste na taku kartu nepatri) za slusne peniaze,ktora vymackne z agp sestavy maximum bez toho aby sa clovek musel babrat s niecim inym,proste buy,switch cards and forget :wink:

Napsal: ned dub 23, 2006 4:47 pm
od no-X
Dokážu si představit, že by 128bit RV560 (bude-li 8-1-3-2) výkonem převálcovala 256bit 6800GS. Lidi totiž zapomínají, že tyhle čipy (x-1-3-x) nemají fillrate tak vysoký, aby mohly být výrazně limitované propustností 128bit sběrnice. Krom na B3D se vedou zajímavý diskuze o RV530 - zatím to sice není nijak potvrzený, ale zdá se, že při FSAA vykresluje čtyři AA vzorky v jednom taktu (ostatní čipy na to potřebujou takty dva), což je důvodem menšího propadu výkonu při FSAA, než by se u tohoto čipu dalo jinak čekat.

Ještě jednu věc je důležité zmínit -

X1600XT:
fillrate: 2,36 GTxl/s
bandwidth: 22,08 GB/s

X1900XT:
fillrate: 10,00 GTxl/s
bandwidth: 46,40 GB/s

tzn. X1600XT: 0,106 Txl/Byte; X1900XT: 0,216 Txl/Byte

kdo ví, co to znamená, má jasno. Kdo neví - tak je to číselně vyjádřená limitace propustností paměťové sběrnice. Čím vyšší číslo, čím vyšší limitace. Takže X1600XT je méně limitovaná, než X1900XT... ;-)

Problémem X1600XT je naopak to, že použité paměti (1390MHz) jsou pro ni overkill a místo výkonu spíš navyšují cenu. Kdyby ATi použila levné 2ns GDDR3 na 500MHz, byla by cena docela jinde a s výkonem by to moc nehlo.

Napsal: pon dub 24, 2006 9:42 am
od Taskr
Noxi, podle jakýho vzorce jsi to vypočítal? Kolik má můj Radeon 9800 XT limitaci?

Napsal: pon dub 24, 2006 12:24 pm
od no-X
jednoduše - fillrate/bandwidth :)

ref. 9800XT má 412/365 takže

(412*8)/(365*256*2/8)=3296/23360=0,141

samozřejmě je to jen teorie - faktorů, které to ovlivňují, je mnohem víc - konfigurace čipu (poměr ROPs/TMUs/pipelines)... obvykle se počítá se single-texture fillrate bez limitace ROPs (tzn. počet pipelines s min. jednou texturovací jednotkou). Něktdo sice limitaci ROPs započítává, ale podle mě to nemá smysl - pokud výrobce použije nižší počet ROPs než texurovacích jednotek, je to právě proto, že čip je limitovaný propustností paměťové sběrnice a potenciál všech TMUs (a tedy i ROPs) by stejně nevyužil.

Napsal: ned čer 25, 2006 11:16 pm
od no-X
Copak se to s nVidií děje? Takový propad akcií už jsem dlouho neviděl...

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=ATYT&t= ... q=l&c=nvda

Napsal: pon čer 26, 2006 12:40 am
od ghost
nic zvlastne, ked si das porovnanie od roku 1999 tak ATi je na tom zhruba rovnako a nV si polepsila o 1150% :)

Napsal: pon čer 26, 2006 9:58 am
od no-X
Ber to tak, že každý nárůst nebo propad má nějaký důvod. A když jde o tak výrazný propad a navíc během jediného měsíce, tak to imho nějaký reálný důvod mít musí.

Napsal: pon čer 26, 2006 10:39 am
od wizzy
Investice?

Napsal: úte čer 27, 2006 12:17 am
od Petrik9
Urcite ovlivni neco M$ s svym Xboxem->ATi.Nebo neco kupuje jeste za zady a zadna zprava o tom

Napsal: čtv čer 29, 2006 10:36 pm
od no-X
wizzy píše:Investice?
Napadly mě ještě jiné možnosti, které to mohly ovlivnit:

1. Intel nechce podporovat SLI na Conroe. CrossFire podporováno bude.
2. AMD + ATi něco kutí, nVidia je mimo.
3. Microsoft na nVidii kašle, v Xboxu je čip ATi a inženýři z Microsoftu v posledním rozhovoru o DX10 označili hardwarově unifikovanou architekturu ATi za trend do budoucna, což asi G80 moc nepomůže (marketingově myslím).
4. OpenGL, ve kterém byla nVidia silná, je ve hrách na ústupu a Prey možná bude poslední OpenGL hitovka.
5. PS3 (s nVidia RSX) se stále zdražuje a odkládá

Napsal: čtv čer 29, 2006 11:23 pm
od Ren
1) Jen hadas, na zaklade toho, jak se stavi nV k SLI certifikacim, ze?
2) Taky jenom odhad, navic nepravdepodobny.
3) To by byt mohlo, uvidime, nakolik se situace zmeni behem par dni.
4) Naprosto nema vliv, tohle trh miji.
5) Mohlo by byt.

Ovsem uz jsi nezminil, ze behem dneska se ATi propadla o temer 12% zatimco nV si o necelych 5% polepsila, takze momentalne ma akcie nV temer 160% hodnoty akcie ATi. Mezirocne si nV polepsila o 60%, coz je vic nez slusny vykon, narozdil od ATi, ktera si mezirocne pomohla o necelych 10%. SLI zkratka nese i kdyz stoji za hovno a my muzeme litovat, ze jsme loni neinvestovali, protoze symbol NVDA nam mohl pomoci znasobit investici o index 1.5..:-) Presto tato srovnani ponekud pokulhavaji, protoze neberou v uvahu zmeny kurzu US a kanadskeho dolaru, ktery nebyl nV prilis naklonen. A kdyz pouzivas charty yahoo, bylo by fer pouzit spis tenhle, jelikoz odrazi skutecny vyvoj mnohem lepe a nikdo Te nebude moci narknout ze zaujatosti. ;-)
zdroj: http://www.nyse.com/, http://www.x-rates.com/

Napsal: čtv čer 29, 2006 11:33 pm
od no-X
Ren píše:1) Jen hadas, na zaklade toho, jak se stavi nV k SLI certifikacim, ze?
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32667
Ren píše:2) Taky jenom odhad, navic nepravdepodobny.
Ne, na Computextu se o tom skutečně mluvilo a podle všeho to vypadá na nějakou dlouhodobější užší spolupráci. Tady je jeden z posledních postů Dave Baumanna na B3D - a mýlil se málokdy :-)

Napsal: čtv čer 29, 2006 11:46 pm
od Ren
1) Zajimave, Inquirer ma obcas i pravdu, hmm..Pokud to tak opravdu dopadne, bude to krasna ukazka toho, jak nV doplati na svoji aroganci.
OK, beru zpet, tohle klidne muze byt duvod.

2) Tady bych byl opatrnejsi, i kdyz ATI hodne pomaha vyroba chipsetu, to je vec, ktera by mohla zpusobit, ze se o ni AMD zacne vice zajimat. U velkych hracu je AMD stale handikapovano neschopnosti dodat kompletni reseni a jista forma fixni spoluprace s nejakym vyrobcem by jim hodne pomohla. Presto by me prekvapilo, kdyby to byl zrovna novacek v oboru.

nV pred sebou rozhodne nema lehke casy, sama si rozbiji trh, ktery horkotezko ziskala teprve nedavno (Intel) a divil bych se, kdyby hazardovala i s tim, kde je povazovana za hlavniho hrace a riskovala zazite spojeni AMD-nV.

Napsal: pát čer 30, 2006 10:03 am
od Petrik9
2) nVidie si to nevybojovala jenom intelem.Pokud vim cpe se vsude.Muzou za to akce ala Ivex a hracska arena.Sestavy AMD+nVidie a proc nVidie kdyz se prodavaji casto sestavy AMD+ATi.Diky reklame,stare znamosti a jeste starsim zapomenim na 3Dfx a ATi.Taky okokanost a lame uzivatele delaji divy.
AMD je zatim furt na dobre ceste,intel zacina zase bodovat,nVidie propada a ATi prosperuje.Zeby chvilka pravdy?

Napsal: pát čer 30, 2006 10:25 am
od no-X
Petrik9: nVidia má propad, ale i tak je na tom stále líp než ATi.

Napsal: pát čer 30, 2006 11:00 am
od Petrik9
no-X píše:Petrik9: nVidia má propad, ale i tak je na tom stále líp než ATi.
Hmm nevim presne jak je na tom s prachama,ale ATi se zatim tak nejak nadejne drzi,nvidie pada.Jestli treba i skonci nebo ji nekdo koupi tak pak teprve zacne byt terno.Intel a AMD,ze by Intel zabodoval politikou a nejako to ututlali a nechali se byt?Rekl bych ze i vedma by ted nevedela jak co dopadne.Docela by mne zajimalo jestli vubec dopadne na SLI dal.Jedinej kdo by vyrabel chipsety a desky ktere by podporovaly SLI by byla tak nVidie,jedina jejich zachrana ze si sami vyrabej chipsety.A jestli se to jeste ted nV vic po... tak to pujde velmi rychle dolu a nekdo ji pak buyne.
Dejme tomu ze to budeme moct nazvat... "Konec lame Ery" hulan se bude zasobit svejma Gf a pak se s nima muze jit vyfotit.Ono to ma i nejake +

Napsal: sob črc 01, 2006 10:32 am
od no-X
no-X píše:Napadly mě ještě jiné možnosti, které to mohly ovlivnit:

1. Intel nechce podporovat SLI na Conroe. CrossFire podporováno bude.
2. AMD + ATi něco kutí, nVidia je mimo.
3. Microsoft na nVidii kašle, v Xboxu je čip ATi a inženýři z Microsoftu v posledním rozhovoru o DX10 označili hardwarově unifikovanou architekturu ATi za trend do budoucna, což asi G80 moc nepomůže (marketingově myslím).
4. OpenGL, ve kterém byla nVidia silná, je ve hrách na ústupu a Prey možná bude poslední OpenGL hitovka.
5. PS3 (s nVidia RSX) se stále zdražuje a odkládá
Tak jsem se právě dostal k zajímavému materiálu a doplňuji bod:

6. Microsoft doporučuje pro demonstrace OS Vista nepoužívat HW nVidie, ale ATi
ati has co-developed the reference designs for many Vista features including multi-monitor, hot-plug, capture, parallel engine support, dxva 2.0 and the WDDM itself
"from day one, ati played a key role in helping us design and validate the new driver model at the heart of Windos Vista and ATi has since developed extremely robust and performant drivers that highlight the capablities of our new operating system"

-Chris Jones, CVPWCOSD, Microsoft Corporation

Napsal: sob črc 01, 2006 1:39 pm
od Ren
Ale fuj..:-( Ze by nV vazne jen tak zahodila vsechno, co ma?

Napsal: pát črc 14, 2006 6:49 pm
od no-X
Už to vypadalo, že se pád cen akcií zastaví, ale nee, už jsou 20% pod půlročním minimem :shock: něco takového tu nebylo od doby GF-FX...