Test VGA 2000 - 2004

Sem pište testy dosažené na jakékoli voodoo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
havli
Příspěvky: 1277
Registrován: pát čer 22, 2007 11:17 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Test VGA 2000 - 2004

Příspěvek od havli »

Uz mam namereno par vysledku, takze je na case vytvorit tema pro treti (a s nejvyssi pravdepodobnosti posledni) test grafik. Tentokrat se budu zabyvat kartami z rozmezi let 2000 - 2004. Cili od prvnich GeForce/Radeonu az po posledni AGP GPU (6800ultra + X800XT PE). V testu nebudou chybet ani dva Matroxy (P650 a Parhelia) a zucastni se i Voodoo4/5. Puvodne jsem chtel zaradit i Kyro, ale patrne si nejak nerozumi s pouzitou deskou... takze nakonec nebude. Uprimne, ono by jeho vysledky v novejsich hrach stejne za moc nestaly. :roll:
-----------------

Takhle vypada testovaci sestava:

Pentium E5700 (core2 based) @ 3,9GHz
Asrock 4coreDual-Sata2 (PT880 ultra)
2GB DDR2 600 MHz (CL4-4-4-12)
Windows XP SP3
-----------------

Seznam planovanych grafik vypada nejak takhle. Nektere kusy jsou uz namerene, jine jsem kvuli uspore casu vyradil. Vzhledem k minimalnimu rozdilu mezi V4 PCI a V4 AGP 4x jsem se rozhodl netestovat v rezimu AGP 1x, byla by to ztrata casu. Stejne tak nema cenu merit GF4 Ti4200 128MB, vysledky se daji odvodit z Ti4600. Pravdepodobne jeste dojde ke zmenam, tohle je jen hruby nastrel. :)
Obrázek

Vzhledem k velkym rozdilum mezi grafikami jsem zaradil do testu hodne her/variant nastaveni. Jsou tu hry pro DX7, DX8 i DX9. DX9 VGA budou testovany ve vsem, slabsi pak podle toho, co zvladnou spustit. Souhrnne grafy budou jednak komplet se vsemi grafikami a pak jeste samostatne podle DXlevelu her. Nejspis to rozdelim ve stylu DX7 samostatne, DX8 samostatne a DX8 + DX9 (DX9 only her mam vybrano jen malo). Asi bych mohl udelat i vyber grafik podle DX.

Pouzite hry jsou:
Doom3
FarCry
Q3A
Mafia
GTA3
GTA VC
HL2
COD1/2
Serious Sam SE
Max Payne 2
RTCW
NFS U
NFS MW
UT2004
FEAR
Flatout2

Dohromady (vcetne ruznych nastaveni detailu) to je cca 25 polozek.

Rozliseni jsem zvolil tak, aby obsahly siroke rozpeti grafik:

800x600 noAA, noAF ; 800x600 2xAA, 4xAF ; 800x600 4xAA, 8xAF
1024x768 noAA, noAF ; 1024x768 2xAA, 4xAF ; 1024x768 4xAA, 8xAF
1280x1024 noAA, noAF ; 1280x1024 2xAA, 4xAF ; 1280x1024 4xAA, 8xAF
1600x1200 noAA, noAF ; 1600x1200 2xAA, 4xAF ; 1600x1200 4xAA, 8xAF

Merim podobne jako v predchozim testu - tj. klasika avg fps a u nekterych her prubehy vcetne analyzy microstutteringu. V dohledne dobe dam dohromady balik s prohlizecim programem + daty a nahodim link. Taky splacam par grafu, at jsou videt nejake vysledky. :) Testovani dalsich karet se zatim odklada na neurcito, podle toho, jak bude volny cas. Jedna DX8 VGA zabere cca 8hodin... :evil:


Zatim mam jen souhrn komplet vsech vysledku. Vypocet je klasika - u kazde hry a rozliseni se spocitaji procenta. Nejrychlejsi karta dostane 100%, ostatni pak min, podle dosazenych fps. Vsechny rozliseni v dane hre se zprumeruji a nasledne se zprumeruji vsechny hry. GF4 Ti4600 je sice nejrychlejsi ze vsech dosud namerenych VGA, ale nezvlada vsechny nastaveni, takze ma jen 70%. Vysledky v grafu jde samozrejme porovnavat jen ve stejnych kategoriich - 4xAA na jedne karte s 4xAA na druhe. Nejde rict treba, ze Ti4200 s 4xAA je stejne rychla jako R8500 s 2xAA...
Obrázek

Cas od casu nahodim update vysledku, ale nic rychlyho to nebude. Komplet hotovo bude nejdriv tak za rok/dva. :wink:
Odpovědět