Je to paradox, ale fakt je, jak píšeš, pod W7 s X1xxx není problém nastavit TRAA, ale pro zajímavost, s GF7800-7900 to problém je (třeba STALKER COP). Tam nejde s GeForce zapnout ani AA (285.62)
Nejhorší na tom je, že zmiňovaná nekompatibilita ATi karet, je zřejmě pouze drobný problém, který by jistě nebylo složité vyřešit. Když vezmu takové Metro 2033, tak jsem původně předpokládal, že komplet řada X1xxx nefunguje, protože s X1300, X1600, X1650 se to pod W7 ani nespustilo. Ale ejhle s X1800XT Metro2033 funguje naprosto plynule a bez artefaktů při 1024x768 16xAF a LOW detailech. Pro jistotu jsem ještě X1650 vrátil, abych se ujistil, že se fakt Metro nestustí. O to větší bylo mé překvapení, že s X1900XTX ani X1950XTX už zase Metro nefunguje Nechápu to diletantství, když jsou to s X1800 v podstatě stejné karty
A propo X1950Pro v testu nakonec opravdu nebude a dokud budou na Aukru píp prodejci, kteří pod záminkou funkční karty bez záruky nabízí šrot, tak už takhle vyhazovat peníze nebudu
Testy jinak
Moderátor: Moderátoři
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
update včetně roadmapy!
otestovány Radeon X1900 XTX, X1950 XTX, GeForce 7900 GTX a 7950 GX2.
V krátkosti řečeno Radeony X1900 i přes špatnou podporu ovladačů pod W7 jsou stále jasně použitelnější než GeForce 7900. Až na pár vyjímek, jako Witcher nebo Mass Effect šlo s Radeony nastavit lepší detaily nebo rozlišení. 0% za nefunkčnost v Metru2033 už nemohla převahu Radeonů nijak zvrátit a v tuto chvíli to jsou s velkým náskokem nejpoužitelnější karty co jsem testoval
Velkým sklamámím se stala GeForce 7950 GX2. Tady naopak nvidia zanedbala ovladače a ve spoustě novějších her nefunguje SLI (např.Fallout3, kde SLI pod XP pěkně funguje, tak pod W7 ne). A tam kde SLI fungovalo, tam byl často značný microshuttering. Za těchto podmínek se propadla i za 7900GTX.
A to byla poslední DirectX9 karta, kterou jsem otestoval
otestovány Radeon X1900 XTX, X1950 XTX, GeForce 7900 GTX a 7950 GX2.
V krátkosti řečeno Radeony X1900 i přes špatnou podporu ovladačů pod W7 jsou stále jasně použitelnější než GeForce 7900. Až na pár vyjímek, jako Witcher nebo Mass Effect šlo s Radeony nastavit lepší detaily nebo rozlišení. 0% za nefunkčnost v Metru2033 už nemohla převahu Radeonů nijak zvrátit a v tuto chvíli to jsou s velkým náskokem nejpoužitelnější karty co jsem testoval
Velkým sklamámím se stala GeForce 7950 GX2. Tady naopak nvidia zanedbala ovladače a ve spoustě novějších her nefunguje SLI (např.Fallout3, kde SLI pod XP pěkně funguje, tak pod W7 ne). A tam kde SLI fungovalo, tam byl často značný microshuttering. Za těchto podmínek se propadla i za 7900GTX.
A to byla poslední DirectX9 karta, kterou jsem otestoval
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
update
Tentokrát jsem trochu předeběhnul pořadí testování od nejslabších grafik a otestoval GeForce 8800GT
8800GT se občas ještě objeví v nějakém tom pcmag testu pro srovnání, tak jsem si říkal, že bude vhodné ji tam mít jako pojítko se současnými grafikami (to jsem trochu přehnal )
A pak je tu dobrý důvod, že si na dobu neurčitou dávám s testováním pauzu. Myslím, že grafiky do r.2006 jsem celkem zmapoval a těch novějších už nemám dost na to, abych nabídnul nějaké větší srovnání. Z aktuálního výsledku 8800GT je zřetelně vidět jak utekla veškerému shader neunifikovanéhu highendu
Teď se ve volných chvílích konečně pověnuji TES Daggerfall pak HalfLife Source ve 3DS a s napětím očekávám rc SS2. ps47?
Thx havli za zapůjčení 8800GT
napiš PM co mám přibalit
Tentokrát jsem trochu předeběhnul pořadí testování od nejslabších grafik a otestoval GeForce 8800GT
8800GT se občas ještě objeví v nějakém tom pcmag testu pro srovnání, tak jsem si říkal, že bude vhodné ji tam mít jako pojítko se současnými grafikami (to jsem trochu přehnal )
A pak je tu dobrý důvod, že si na dobu neurčitou dávám s testováním pauzu. Myslím, že grafiky do r.2006 jsem celkem zmapoval a těch novějších už nemám dost na to, abych nabídnul nějaké větší srovnání. Z aktuálního výsledku 8800GT je zřetelně vidět jak utekla veškerému shader neunifikovanéhu highendu
Teď se ve volných chvílích konečně pověnuji TES Daggerfall pak HalfLife Source ve 3DS a s napětím očekávám rc SS2. ps47?
Thx havli za zapůjčení 8800GT
napiš PM co mám přibalit
- ps47
- Moderátor
- Příspěvky: 8166
- Registrován: čtv dub 29, 2004 7:48 pm
- Bydliště: SK,BA
- Kontaktovat uživatele:
viewtopic.php?p=54315#54315
tu este pridam jednu pomerne zaujimavu informaciu-problem s FSAA ktory som mal (zapnem v ccc ale v hre efekt ziadny) nakoniec nesuvisi s ovladacmi, ale s rozlisenim. zda sa ze 1920*1200 je proste prilis vysoke na to, aby sa v dx6/7 hrach dal zapnut FSAA. staci ho znizit na 1920*1080, a ziaden problem, FSAA funguje. opengl a dx9 tymto obmedzenim netrpia.
tu este pridam jednu pomerne zaujimavu informaciu-problem s FSAA ktory som mal (zapnem v ccc ale v hre efekt ziadny) nakoniec nesuvisi s ovladacmi, ale s rozlisenim. zda sa ze 1920*1200 je proste prilis vysoke na to, aby sa v dx6/7 hrach dal zapnut FSAA. staci ho znizit na 1920*1080, a ziaden problem, FSAA funguje. opengl a dx9 tymto obmedzenim netrpia.
- DOC_ZENITH/XAN
- Senior member
- Příspěvky: 1922
- Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
- Bydliště: Praha - Hloubětín
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
A je tu poslední update
samozřejmě mi to nedalo a protáhnul jsem svou metodikou i posledních pár karet, které vlastním. Konkrétně se jedná o :
Radeon HD 4670
Radeon HD 2900XT 1GB
GeForce 8800 GTS 640
Radeon HD 3870 X2
GeForce 8800 Ultra
HD 3870 X2 mě pouze utvrdila v tom, že žádné CF/ SLI řešení nechci. Sice někde to funguje dobře (bez MS), ale obecně je MS všude znatelný. Hlavně pokud fps klesnou pod 30. V některých hrách to odpovídá spíše 15ti. Nebo ve FarCry 1, tam dokonce vznikal ghosting i bez 3d brýlí Výborně zafungovala pouze v 3dmarku03/06 kde s 30% náskokem rozdrtila i 8800 Ultra, ale praxe je opravdu někde jinde. Výrazně lépe fungovala pouze v Metru2033 a to je málo.
Pak jsem si pohrál s 2900XT a přestože jsem nečekal zázraky, tak jsem si říkal, že aspoň někde přeci musí ukázat tu svou hrubou sílu. Neukázala Ani odladěné ovladače ani 1GB RAM jí nepomohl. V rozlišení 1920x1080 se vyloženě trápila a vrcholem bylo maximální použitelné rozlišení 1360x768 při high detailech v Test Drive U.2, kde i 8800GTS 640 při stejných detailech běhá ve 1920x1080. V konečném výsledku je 8800GTS 640 = 2900XT 1GB.
Tímto dělám pomyslnou tečku za dosavadním testováním. Sice už dávám na papír nový projekt a průhlednou metodiku, ale to jen tak pro případ... Zatím neplánuji dělat nové testy v takovém rozsahu.
Na závěr jsem pro pořádek přidal do grafu alespoň kategorii spotřeby
Ta zatím...
samozřejmě mi to nedalo a protáhnul jsem svou metodikou i posledních pár karet, které vlastním. Konkrétně se jedná o :
Radeon HD 4670
Radeon HD 2900XT 1GB
GeForce 8800 GTS 640
Radeon HD 3870 X2
GeForce 8800 Ultra
HD 3870 X2 mě pouze utvrdila v tom, že žádné CF/ SLI řešení nechci. Sice někde to funguje dobře (bez MS), ale obecně je MS všude znatelný. Hlavně pokud fps klesnou pod 30. V některých hrách to odpovídá spíše 15ti. Nebo ve FarCry 1, tam dokonce vznikal ghosting i bez 3d brýlí Výborně zafungovala pouze v 3dmarku03/06 kde s 30% náskokem rozdrtila i 8800 Ultra, ale praxe je opravdu někde jinde. Výrazně lépe fungovala pouze v Metru2033 a to je málo.
Pak jsem si pohrál s 2900XT a přestože jsem nečekal zázraky, tak jsem si říkal, že aspoň někde přeci musí ukázat tu svou hrubou sílu. Neukázala Ani odladěné ovladače ani 1GB RAM jí nepomohl. V rozlišení 1920x1080 se vyloženě trápila a vrcholem bylo maximální použitelné rozlišení 1360x768 při high detailech v Test Drive U.2, kde i 8800GTS 640 při stejných detailech běhá ve 1920x1080. V konečném výsledku je 8800GTS 640 = 2900XT 1GB.
Tímto dělám pomyslnou tečku za dosavadním testováním. Sice už dávám na papír nový projekt a průhlednou metodiku, ale to jen tak pro případ... Zatím neplánuji dělat nové testy v takovém rozsahu.
Na závěr jsem pro pořádek přidal do grafu alespoň kategorii spotřeby
Ta zatím...
- orange
- Příspěvky: 150
- Registrován: čtv kvě 06, 2010 3:29 pm
- Bydliště: Brno - Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Testy jinak
Aby to nevypadalo, že jsem s testováním skončil, tak jsem připravil malou ukázku z přípravy na nový projekt testování grafických karet Tady je timeline založená na původním testu. Dole jsou hry z nové metodiky tak jak chronologicky přicházely na trh, stejně jako grafiky, které jsem zúžil více méně pouze na hiendy.
Nová metodika je stále v duchu hodnocení "použitelnosti" a ne fps i když se vlastně jedná o tři metodiky, se zaměřením na max.rozlišení, max.detaily, max.fps, každému jak je po chuti
a cílem je pokud možno jedna tabulka/graf, kde se pokusím o přehledné srovnání. Nedělám si iluze o tom, že by měl někdo zájem studovat desítky grafů...
V přípravě je také nový web, kde budou screenshoty z jednotlivých her a fotky testovaných grafik, ale adresu raději ještě nezveřejním, stále je to spíše k smíchu
Tolik k plánu. Co se týče časování, tak jsem s testy už začal. Zatím mám otestovánu pouze S3 Virge 325 a ATi Rage II. Aktuálně testuji Voodoo1. A jde to pomalu. Hodně pomalu. A činností, díky kterým mám času na testování ještě méně je také více než dost...
Nová metodika je stále v duchu hodnocení "použitelnosti" a ne fps i když se vlastně jedná o tři metodiky, se zaměřením na max.rozlišení, max.detaily, max.fps, každému jak je po chuti
a cílem je pokud možno jedna tabulka/graf, kde se pokusím o přehledné srovnání. Nedělám si iluze o tom, že by měl někdo zájem studovat desítky grafů...
V přípravě je také nový web, kde budou screenshoty z jednotlivých her a fotky testovaných grafik, ale adresu raději ještě nezveřejním, stále je to spíše k smíchu
Tolik k plánu. Co se týče časování, tak jsem s testy už začal. Zatím mám otestovánu pouze S3 Virge 325 a ATi Rage II. Aktuálně testuji Voodoo1. A jde to pomalu. Hodně pomalu. A činností, díky kterým mám času na testování ještě méně je také více než dost...