R800

Obecně o problematice zobrazování 3D ;-)

Moderátoři: ps47, swarm

Odpovědět
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

jak porovnáváš kvalitu toho AF? jinak jak si mi říkal že ta gtx 260 když se nataktuje tak je super, tak výkonem se s 5870 bohužel moc neposuneš :shock:

http://www.hardocp.com/article/2009/09/ ... d_review/6

co to je za program s tou květinkou

jinak podle testu se nvidia gt200 nemá za co stydět zato rado hd4800 asi jo

/edit:
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/ ... ng/25.html, jako že to nebrzdí 8x to bylo jasný , ale že to není bržděný ani 4x

zajímavé , takže lowend grafiky by neměli bejt bržděný pci-e1x (jako ty co se do něj vyráběj nevím 8500gt atd...)
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Zrovna recenze na techpowerup a hardocp jsou jedny z těch nejhorších, co jsou na netu. Techpowerup testuje většinou na 3-4 roky starých hrách, které na všem běží i v 1920*1080 při 100-300FPS :roll: Není divu, že všechny high-end karty jim vycházejí stejně.

Výběr nejaktuálnějších her mají např. na Hardware.fr:

http://www.hardware.fr/articles/770-22/ ... -5870.html

Těch situací, kde je rozdíl poměrně výrazný, je samozřejmě víc - tady je seznam, který jsem dával dohromady...

NFS:S, 2560, AA8x: GTX285: 32FPS / HD5870: 55FPS -> +72%
ArmA 2, 1920, AA4x: GTX285: 19FPS / HD5870: 35FPS -> +84%
Anno 1404, 2560, AA4x: GTX285: 34FPS / HD5870: 65FPS -> +91%
Anno 1404, 2560, AA8x: GTX285: 26FPS / HD5870: 62FPS -> +138%
Fallout 3, 2560, AA8x: GTX285: 45FPS / HD5870: 75FPS -> +67%
Sacred 2:FA, 2560, AA4x: GTX285: 29FPS / HD5870: 43FPS -> +48%
CoD:WaW: 2560, AA4x: GTX285: 48FPS / HD5870: 72FPS -> +50%
ET:QW: 2560, AA4x: GTX285: 62FPS / HD5870: 87FPS -> +40%
BF2: 1920, AA4x: GTX285: 29FPS / HD5870: 45FPS -> +55%
Dawn of War: 1920, AA on: GTX285: 43FPS / HD5870: 56FPS -> +30%
Riddick AODA: 1920, AA8x: GTX285: 38,8FPS / HD5870: 58,4FPS -> +50%
COH:OF: 2560, AA8x: GTX285: 52FPS / HD5870: 95FPS -> +83%
StreetFighter4: 2560, AA8x: GTX285: 61FPS / HD5870: 132FPS -> +116%
Darkest of Days: 1920, AA4x: GTX275: 43,3FPS / GTX285: 47,6FPS / HD5870: 78,6FPS -> +65-82%

Na tohle se přetaktováním jakéhokoli aktuálního single-chipu opravdu dostat nedá :-)

Samozřejmě pokud člověk nepoužívá alespoň 23-24" LCD s rozlišením 1920 nebo víc, pak se výkon karty neprojeví.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

To je D3D AF tester, celkem praktickej program a pomůže při odhalování úhlkových optimalizací.

ALE NEUKAZUJE REALNOU KVALITU FILTERINGU. Třeba taková S3 Deltachrome je tam hvězda a její reálnej ingame filtering je samej shimerring a humus.

Ty screeny maj navíc vypovídající kvalitu 0, protože jsou testovány bez AF, koho dnes zajímá obraz bez AF. Ale i když nastavíš na Rv770 max a GT200 max, je GT200 prokazatelně ve filteringu lepší.

A jak to testuju - praxí. Projdu se v Crysis v noci po pláži sleduju písek, projdu si jednu rampu v UT2004, prohlídnu si jak mi v L2 shimmeringuje země atd. Všeobecně filtering textur má zatim nejlepší G80 genberace. Ale zase, R600 generace má nastavitelnou ostrost transparency AA a má jej kvalitnější, ale general filtering je pro mě důležitější. Tudiž pokud bude mít R8xx general filtering dobrej jak G80 / případně i lepší, tak budu spokojen.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Co do úhlových optimalizací je na tom R800 v současnosti nejlíp, co do kvality filtrace je na tom se současnými drivery mezi R700 a GT200.

Na starší hry (DX9 a OpenGL) je tu ale super-sampling, který imho shimmering odstraní účinněji, než nejkvlaitnější AF. Jediný problém je, že v některých hrách (L4D nebo ET:QW) zatím super-sampling nefunguje jak by měl a rozostřuje hrany.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Teď jsem si ještě jednou prohlídnul tamten odkaz a ten test dělal někdo kdo se nikdy nesnažil ze svý grafiky dostat maximální kvalitu. Podíval jsem se na ten screen s AF16 a jak GT200 tak RV770 tam maj default nastavení aka ne maximal quality + nemaj ručně upravený general LOD. Doma jsem z toho Radeonu dostal mnohem lepší věc než tenhle čtverec a z GT200 prakticky dokonalej kruh.

Ale jak říkám musim to vidět, protože S3 má v AF testeru taky dokonalost a v hrách je to blitka a když na GT200 dam maximum speed tak je to v testeru humus ale v praxi to furt dost ujde.

Ale ani GT200 na max kvalitu nedorovnala v general filteringu GF4TI = ala nulové optimlizace vůbec, ta má sice jen AF8x ale ta kvalita to prostě top.

Předvčírem jsem si tu mohl vzít tři 5870 ale když mam volno tak mam volno a prej je do 5-ti minut rozkradli. :twisted:
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

jasne já vím že tam testujou starý hry jen jsem tak náhodou narazil na ten test PCIE propustnosti

jinak já nevím, je to dost drahá sranda co myslíte o 5850? nemyslím co se týče výkonu ten že jo je menší než 5870 spíš jako karty jestli je mezi nima nejakej rozdíl
Naposledy upravil(a) chosen dne pát zář 25, 2009 12:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Drahá sranda to neni, naopak. Nečekal jsem že to bude tak levný, podivej za kolik se prodává 5870 a 5850. Karta za 5000 ala 5850 to je za tu cenu tak brutální výkon, že to drahá sranda prostě neni + 5850 bude mít lepší OC potenciál než 70.
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

no ne myslím že 5870 ala 8000 je trochu dost, spíš me zajímá 5850 , jestli ty karty jsou (krom výkonu) stejný ?
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Moc? HD5870 stojí $379. To je nejlevnější high-end, jaký tu za posledních 10 let byl. Porovnej si to sám:

8800GTX: $600
9800GX2: >$600
GTX280: $650
GTX285: $400
GTX295: $500
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

neříkal jsem, že je to na high end moc, ale zase si uvedom že od doby hd 3870 bere firma ATI/AMD jako high end X2 karty, vy tady na fóru to neberete protože je to jen SLI/CROSSFIRE, já to taky neberu , ale TRH už to tak bere, takže tohle podle amd "není jeste ten high end" , ale to nic nemení na veci, že tady na fórum asi nezapadnu, tady je každýmu jedno kolik za hw dá, pro vás je to kategorie" je to super, peníze mě nezajímaj, já to chci"

spíš poměr cena/výkon, přeci jen každej nekupuje jen to nejdražší ne?
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Skoro nikdo tu nekupuje nejdražší hardware. Jde prostě o to, že high-end něco stojí a ač ATi tentokrát vydala high-end za velmi slušnou cenu, která tu leta nebyla, tak si lidi stěžují, že je to drahé. U GTX280, která stále přes 15 tisíc, si kupodivu nestěžoval nikdo. Čím to? :-)

Poměr cena/výkon je nejlepší v mainstreamu a perfromance (midrange) segmentu, ne v high-endu ani low-endu. V rámci samotného high-endu je HD4870 výhodnější než vše ostatní, na mainstream ale samozřejmě mít nemůže - tam nebude nad HD5850 a pomalejší modely, které teprve přijdou.

Krom toho si myslím, že s poměrem cena/výkon ještě pohnou ovladače.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

Já klidně za grafiku vydám slušný prachy, furt to nebude ani třetina co jsem dal za V5-6K, je mi to jedno. Jde mi o kvalitu obrazu, výkon, bezproblémovost ovladačů, sekudární je spotřeba v 3D. Spotřebu v 2D zohlednim, kvůli výtopu místnosti v létě a to myslím beze srandy.

Pokud hledáš nej poměr cena výkon tak si kup Radeona 4850, nebo Gainwarda GTS250, jde o to čemu fandíš více. I OC maj stejnej.

Jinak ve své kategorii maj 5850 i 5870 skvělou cenu. Vždyť 5870 stojí jak GTX285, a 5850 stojí 5 klacků.... to je naprostá bomba na to co je to za kartu, jakej má výkon + potenciál do budoucna.
chosen
Příspěvky: 920
Registrován: pát kvě 05, 2006 9:05 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosen »

4850/gts250 nechci já vím nejlepší poměr/cena výkon , minimálně chci neco aspon na úrovni gtx 260/4870 , můžu se zeptat tys mi říkal že gtx 260 je lepší, když se trochu OCne, než 4890, přitom ve všech testech na netu (bez OC že) je 4890 lepší než gtx260 , a v dost testech je 4870 1g nad gtx260, ted nevim babo rad

PS:: jinak jasne není to jako GF4TI, radlo 9700 kde cena byla dvojnásob až trojnásobek

jinak XANe mohl bys tady napsat rozložení trhu?

alias třeba top high end 4870x2 / 5870 / GTX 295
high end 5850/GTX 285/280
nižší gigh end 4890/gtx275
4870/gtx260
high mainstreem nvidia nic 4870 512
mainstream 4850/gts250
nižší mainstream 4830/9800gt
adt...
?

PS2: jako nejlepší poměr cena výkon nehledám že ale třeba 5200 za 5850 je dost lepší než o polovinu dražší 5870 a ne o tolik výkonnější
Voodoo1, Voodoo2, Velocity 100, 2*Voodoo3 2000 AGP, 2*Voodoo3 3000 AGP, Voodoo3 2000 PCI SGR, Voodoo3 3500TV (včetně chobotnice)
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

A mam to brát dle ceny nebo výkonu, ono to titiž neni tak Easy, lámmou se generace a jedna firma tu má o generaci napřed. Tak co mam říci. Dám je teda dle výkonu.

Top high end: 3x GTX285 2gb TRI SLI / Radeon 5870CF

High end: GTX295 / Radeon 5870

Lower high end: GTX285 OC / Radeon 5850

Higher mainstream: GTX 275 / Radeon 4890

Mainstream: GTX260 (216) / Radeon 4870 1gb

Nižší mainstream: GTS 250 / Radeon 4850

Níž to snad nemusim brát protože tam třeba GF 9600GT má dnes nepoužitelnou cenu, to samé Radeon HD4770, atd. V low endu paqk vede jednoznačně ATI, hrom jednoho mohikána a to 9600GSO 384mb.

Ale jde o to, že já kupuju karty s tim jakej výkon budou mít po OC, tudiž říkam GTX260, protože její defaulty jsou naprostej joke a i s default chlazenim je tam OC až k 700mhz.

A udělal jsem si menší srovnání s těch screenů co tu padly. Ohledně AA. Supersampling na 5870, pokud je takovej jak na těch screenech je nepoužitelnej protože kurví ostrost textur. Zakroužkoval jsem ty výrazná místa. Viz:

http://img269.imageshack.us/img269/9853 ... jfn611.png

A co se filteringu týče. Tak Ze všech nejhorší z těch screenů AF testeru má 5870. Jedonduchý. Už na X1800 a později na Radeonech HDxxx jsem si oproti G80 všímal nejen toho trochu horšího filteringu v dálce + sklonů k shimerringu, ale to, že jsem vuiděl lajnu jedoucí před sebou tu první lajnu, tu první řadu kde textura začínala jít přes AF. Zakroužkoval jsem ji u screenu z rv770 i zde. Ale u Rv870 je to už total katastrofa. + U G80 je vše plynule + občas jsou vidět jemné detaily i v dálce což u rv870 vůbec a u rv770 naopak až moc = možnej výskyt shimmeringu.

Ještě se omlouvám že občas střídam G80/GT200 a nebo R600/R770 protože tyto čipy maj filtering naprosto stejnej, nemusíe je tedy oddělovat.

http://img25.imageshack.us/img25/1082/1 ... jfn62l.png
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

SuperSampling je od toho supersampling, že má vliv na textury. Co je problém u HD5870 není vliv na textury - to je vlastnost SS, ale fakt, že v některých hrách klesá ostrost na hranách, což by neměla.

Vzal jsem screenshot z HOCP, který jsi použil a vyznačil trochu jiné části. Konkrétně aliasing na texturách a shader aliasing, který MSAA ani anizotropní filtrace nemůže vyřešit, ale SS ano:

Obrázek

Co se týče anizotropní filtrace, není mi jasné, jak jsi k tomu závěru došel. Z výsledku toho testeru se dá vyčíst pouze to, že úhlová optimalizce je nulová a v min se neprojevuje žádné moire (na rozdíl od GT200 a RV770). Zlom mezi min a mag registruju pouze v tomhle testeru, v jiných testech (ani v reálných aplikacích) jsem nic podobného nezaznamenal, takže je dost předčsané dělat z něčeho takového závěry.

Když o tom tak přemýšlím, tak by to klidně mohl být zlom mezi min a mag (nikoli zlom mezi mip-mapami). Ten ale narozdíl od předchodu mip-map viditelný v reálu není, takže nemá na nic vliv. Chtělo by to ale ještě nějak ověřit. Každopádně co mám echa od lidí, kteří AF testovali, tak z hlediska shimmeringu je na tom v reálu mírně lépe než RV770, ale na GT200 jí ještě kousek chybí.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
DOC_ZENITH/XAN
Senior member
Příspěvky: 1922
Registrován: stř říj 20, 2004 9:37 pm
Bydliště: Praha - Hloubětín

Příspěvek od DOC_ZENITH/XAN »

No já si myslim že ten zlom na pre R8xx ATInách dovedu vyfotit, ale video by bylo lepší,m uvidim. Neni to takovej zlom jak bejvakl na G71 při binilear aniso, ale je tam a já ho vidim. Ale je to jen ten první zlom kde začíná ta první mipmapa, dál neni, přesně jak jsem to zakroužkoval.

To že tam neni moire neospravedlní ztrátu detailů, jde tu především o jednu věc - co nejostřejší textury a zároveň žádnej shimerring. Omlouvat tu lajnu a menší ostrost tím že nebude moire to u mě neobstojí. To je jako říkat že když u G71 nastavim max quality + clamp negative LOD forcing a pak tam taky nemam shimmering ale zhorší se mi ostrost.


A úhlový optimalizace, pokud tam neni kytka (u ATI i v době kytky filtering ušel) tak je to ok už jak to bylo se současnou generací a jak už jsem zmiňoval, úhly nejsou jediné co určuje kvalitu AF.

Proto tu kartu chci vidět, než tu vařit z vody. Ze screenů to vypadá ee.

A k AA - nmo naštěstí je to volitelné, já radši ostré textury a občas zubaticy na hraně u HDR světla, než naopak a ten rozdíl praští přes oči už jakmile se na to člověk poprvé podívá. To jsem si hned řekl co je to za humus a po půl minutě pak našel jednu lépe vyhlezenou hranu.
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

DOC_ZENITH/XAN píše:Omlouvat tu lajnu a menší ostrost tím že nebude moire to u mě neobstojí.
Tohle nějak nepobírám. Tady nejde o žádnou menší ostrost. LOD v základu stejný jako u RV770, takže žádné rozdíly v ostrosti nejsou. Jen je při výpočtech použita vyšší přesnost, než u RV770, proto je reálně shimmering mírně nižší.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

PCGamesHardware píše:It is pleasant that the overall image of a HD 5000 flickers less than it does on the Radeon HD 4000/3000/2000. The so-called Banding, transitions between textures, is less obvious. After extensive tests and direct comparisons we conclude that the HD 5000 AF is equal to the Nvidia driver default ("Quality” including "Trilinear Optimization”) - except some games like Crysis. With HQ-AF without "economy measures” a modern Geforce still filters more homogenous than a Radeon HD 5000.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

Dave Baumann dal echo, že už se hledá řešení problému s neostrostí objektů při SS. Údajně se to týká jen některých her.
If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Uživatelský avatar
no-X
Administrátor
Příspěvky: 6912
Registrován: stř dub 28, 2004 9:02 am
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od no-X »

If you're doing rotated grid SSAA (call it sparse grid if you wish but most often your samples will be in the "rotated" position) : then this AA is better than sex. ---Blazkowicz
Odpovědět